واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

نیاز مبرم اقتصاد خراسان جنوبی

معاون برنامه ریزی و اشتغال خراسان جنوبی گفت: این استان برای توسعه تجارت خارجی ظرفیت های بسیاری دارد و نیازمند تحول بخش بازرگانی برای ایجاد اشتغال و جبران خسارتهای ناشی از خشکسالی است.
تدبیر24: «علی رضایی» عصر چهارشنبه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: با توجه به همجواری خراسان جنوبی با افغانستان و برخورداری از چهار بازارچه مرزی مشترک با این کشور به منظور توسعه روابط تجارت خارجی اخیرا هیاتی از این استان به استان «فراه» افغانستان سفر کرده است.

وی اظهار کرد: خراسان جنوبی 460 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که این میزان مرز مشترک می تواند در بعد اشتغال و ارزش افزوده برای حوزه اقتصادی استان بسیار مفید باشد.

وی بیان کرد: برای توسعه روابط تجاری با افغانستان و تحول در بخش بازرگانی، طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باید هر چه سریعتر اجرایی شود تا بتوان در زمینه توسعه روابط بازرگانی گامی موثر برداشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه معدنی این استان گفت: این استان دارای 38 نوع ماده معدنی است که فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش ایجاد کرده است.

رضایی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی توجه به تکمیل زیرساختهای استان خراسان جنوبی ضروری است لذا از دولت می خواهیم نسبت به دوبانده کردن جاده های اصلی، اجرای راه آهن و انتقال آب به استان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: 25 درصد اشتغال در خراسان جنوبی مربوط به بخش صنعت با ارزش افزوده 9 درصد، 38 درصد اشتغال استان مربوط به بخش خدمات با ارزش افزوده 55 درصد و 35 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی با ارزش افزوده 23 درصد است.

وی گفت: انتظارات مردم خراسان جنوبی از دولت در بخش کشاورزی شامل ایجاد مجتمع های تولیدی، صنایع تبدیلی، مکانیزه شدن کشت زعفران و زرشک و راه اندازی کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی می باشد.

ییس جمهوری در یازدهمین سفر استانی دولت امروز / چهارشنبه/ به خراسان جنوبی سفر کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: