واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۳۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
رییس‌جمهوری بازگشت

روحانی در حلقه هواداران و خشم معترضان

حسن روحانی دیروز در حالی از فرودگاه مهرآباد خارج شد که عده ای از مردم خودجوش بیرون فرودگاه حاضر بودند تا با لبخند به او خوشامد بگویند و در مقابل عده ای اندک از خودسرها مخالفت خود را با سیاست های دوستانه و صلح جویانه دولت اعلام کردند
تدبیر24: تمام شد. سفر پنج روزه حسن روحانی به نیویورک تمام شد. حال همه آمده‌اند. آمده‌اند تا از رییس‌جمهوری که پیام صلح ایرانیان را به دنیا رساند استقبال کنند. راس ساعت 11 هواپیمای حامل رییس‌جمهوری وارد فرودگاه مهرآباد تهران می‌شود. اسحاق جهانگیری و علی‌اکبر ولایتی به استقبال رییس‌جمهوری می‌روند. همه لبخند به لب دارند. اعضای کابینه دولت یازدهم کنار فرش قرمز به خط ایستاده و به رییس‌جمهورمان خوش آمد می‌گویند.

تمام شد. سفر پنج روزه حسن روحانی به نیویورک تمام شد. حال همه آمده‌اند. مردم خودجوش خود را به فرودگاه مهرآباد رساندند تا از رییس‌جمهورشان استقبال کنند. مردم لبخند به لب دارند. روبان‌های بنفش در دست، عکس روحانی در کنار خاتمی را در هوا تکان می‌دهند. دست می‌زنند و سرود «یار دبستانی من» را می‌خوانند. بر روحانی سلام می‌فرستند و بر هاشمی و خاتمی درود.
تمام شد. سفر پنج روزه حسن روحانی به نیویورک تمام شد. معترضان لباس شخصی هم که هشت سالی پیدایشان نبود، آمده‌اند. اگرچه اندک. اما می‌خواهند باشند. فریاد می‌زنند. نیروی انتظامی می‌خواهد کنترل اوضاع را به دست بگیرد. خودرو حامل رییس‌جمهوری از دور نمایان می‌شود. معترضان فریاد می‌زنند. یک‌نفر با دست مشت کرده به سمت خودرو همراه رییس‌جمهوری حمله می‌کند. با مشت می‌کوبد.
تمام شد. سفر پنج روزه حسن روحانی به نیویورک تمام شد. حال همه آمده‌اند. کابینه یازدهم کنار فرش قرمز انتظار روحانی را می‌کشد تا بالبخند به او خوشامد بگویند. 250 نفر از مردم خودجوش بیرون فرودگاه ایستاده‌اند تا با لبخند به او خوشامد بگویند. 80معترض پلاکارد به دست و مخالف سیاست‌های دوستانه و صلح‌جویانه دولت بیرون فرودگاه ایستاده‌اند تا خشمشان را خالی کنند. فریاد بزنند. مشت گره کنند و محکم به شیشه خودروی همراه رییس‌جمهوری بزنند. کفش پرت کنند و فضا را به سمت تنش پیش ببرند. نیروی انتظامی دخالت می‌کند و درنهایت دو هتک‌حرمت‌کننده به رییس‌جمهوری بازداشت می‌شوند.
دیروز روزی تاریخی برای رییس‌جمهوری و مردمی بود که شعار اعتدال سر داده و به اعتدال رای دادند. هواپیمای حامل رییس‌جمهوری روی باند فرودگاه می‌نشیند. روحانی عبای مشکی‌اش را جابه‌جا می‌کند و آهسته پله‌ها را پایین می‌آید. روحانی دست پرآمده است.
«
شیردال باستانی» را همراه با خبرهای خوش با خود آورده است. مراسم استقبال تمام می‌شود و روحانی در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود. روحانی از نحوه تماس تلفنی خود با اوباما و دستاوردهای سفرش می‌گوید. روحانی تاکید می‌کند که «از اصول، آرمان‌ها و عزت ملی عدول نمی‌کنیم.» روحانی می‌گوید که «مکالمه تلفنی با اوباما تقاضای کاخ سفید بود
به گزارش فارس، رییس‌جمهوری مکالمه خود با اوباما را این‌گونه تشریح می‌کند: «ما همان زمان که عازم نیویورک بودیم اولین اخبار درباره اظهار تمایل آمریکایی‌ها برای ملاقات اوباما با من مطرح شد. وقتی وارد نیویورک شدیم این بحث بیشتر مطرح شد اما زمان کافی برای انجام دیدار به صورت دلخواه و مفید و بیان کامل نظرات نبود و بنابراین این دعوت را نپذیرفتم. البته رسانه‌های آمریکایی سروصدا کردند که آمریکا تحقیر شد و ما دعوت آن‌ها را رد کردیم اما علت، هماهنگ نشدن برنامه‌ها بود. بین ایران و آمریکا مسائل فراوانی وجود دارد و 60 سال است آمریکایی‌ها به‌ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ایران تنش‌ها و تخاصم‌هایی دارند. مسائلی هم در منطقه نسبت به ایران از سوی آمریکایی‌ها وجود داشته است و این‌که بین دو رییس‌جمهوری بخواهد ملاقاتی صورت گیرد، نیازمند مقدماتی است و چون این زمینه وجود نداشت، ملاقات انجام نشد.»وی ادامه می‌دهد: «در لحظه‌ای که آماده حرکت به سمت فرودگاه بودیم کاخ سفید تماس گرفت و نسبت به تماس تلفنی رییس‌جمهوری آمریکا با من ابراز تمایل کرد که چند دقیقه تلفنی صحبت کنیم. در مسیر حرکت با موبایل سفیر ما تماس گرفته شد که عمدتا محور بحث ما مساله هسته‌ای بود. من گفتم بحث 1+5 و حل و فصل مساله هسته‌ای باید سرعت یابد و تاکید کردم که هرگونه فعالیت در عرصه خارجی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت خواهد بود. در این مکالمه تصریح شد که بحث 1+5 و حل مساله هسته‌ای با دریچه‌ای که مردم ایران گشوده‌اند، فرصت زیادی است و باید در این کار تسریع صورت بگیرد و اوباما نیز گفت: این موضوع ایده مشترک ما و شماست و من نیز به وزیر خارجه دستور داده‌ام
رییس‌جمهوری ادامه می‌دهد: «با توجه به سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری هرجا که ضرورت بدانم برای مصالح نظام و حقوق ملت و رفع مشکلات اقدام خواهم کرد و این نکته را تاکید کردم که فشارهای وارده بر مردم ما غیرقانونی و نادرست بود که باید برداشته شود. باید در عرصه سیاست خارجی انعطاف حکمت‌آمیز داشت که همان نرمش قهرمانانه‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند و ما از اصول و آرمان‌ها و عزت ملی عدول نمی‌کنیم. احساس کردم کسانی که در سفر به نیویورک حضور داشتند و همه دنیا به ملت بزرگ ایران و نقشی که در منطقه دارد، اعتراف دارند و هیچ مقامی نبود که در ملاقاتش از عظمت ملت ما حرف نزند. ما می‌توانیم به پشتوانه و حمایت ملت و در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مسائل را هرچه که پیچیده‌تر باشد حل و فصل کنیم. در این سفر احساس کردم که زمینه حل مسائل در دنیا وجود دارد اما باید گام به گام حرکت کنیم و مسائل یک شبه حل و فصل نمی‌شود
روحانی با اشاره به بازپس دادن یکی از آثار باستانی کشورمان که سال‌ها در آمریکا توقیف شده بود، می‌گوید: «جام شیردال یک اثر تاریخی بسیار ارزشمند است که به دو‌هزار و 700 سال قبل تعلق دارد. این شیء بسیار ارزشمند از سال 2003 دست آمریکایی‌ها بود و با وجود تلاش‌ها برای بازپس‌گیری آن را به ما پس نداده بودند اما روز پنجشنبه آمریکایی‌ها تماس گرفتند و گفتند برای شما هدیه‌ای داریم.» روحانی همچنین در ادامه از سخنرانی‌ها و دیدارهایش گفت و این‌که در همه دیدارها تنها و تنها پیگیر مطالبات ملت ایران در سطح جهانی بوده است.

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
0
این شیردال هم که تقلبی ازآب درامد!آیاهمین برای فهم صداقت امریکاییهاکافی نیست؟
نظر شما: