واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

برخورد انسانی با دست فروشان مترو

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم جمع آوری دست فروشان مترو، گفت: به شرکت بهره برداری مهلتی داده شده تا این معضل قدیمی را برطرف کنند.
تدبیر24:اقبال شاکری با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو باید توجه بیشتری به موضوعاتی از قبیل مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و حوادث اضطراری داشته باشد، گفت: مدیریت خدمات ارائه شده، کارت های الکترونیکی و مدیریت داخل واگن های مترو که دست فروشان نیز شامل آن می شوند از موضوعاتی است که اعضای شورای شهر چندین بار در خصوص آن تذکر داده و جلساتی را برای حل آن برگزار کرده اند.

وی ادامه داد: مدیران مترو معتقدند خلاء های قانونی در زمینه برخورد با دست فروشان سبب عدم رفع این معضل شده که ما درخواست کردیم پیشنهادات خود را در قالب لایحه ای به شورا ارائه کنند.

شاکری در واکنش به برخی از اظهارنظرهای مسئولان مترو که توانایی جمع آوری دست فروشان را ندارند، گفت: این نوع سخنان بسیار غیر مسئولانه است. شورا و شهرداری اختیاراتی دارند که بر اساس آن می توانند خلاء های قانونی مورد نیاز را برطرف کنند. ما تعامل خوبی با دولت، مجلس و قوه قضائیه داریم و می توانیم دست به دست هم این مشکل را برطرف کنیم.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص نگاه ترحم آمیز شهروندان به برخورد با دست فروشان مترو، گفت: مدیریت این موضوع باید عاقلانه باشد، مطمئنا بحث برخورد با انسان با برخورد با واگن و یا ریل فرق می کند. وقتی قرار است با یک انسان برخورد کنیم باید ظرافت های خاص این موضوع را رعایت کنیم. ما انتظار نداریم که یک روزه محیط مترو را از دست فروشان پاک کنند، برخورد با این معضل باید هوشمندانه باشد.

وی اظهار امیدواری کرد قبل از بروز فاجعه انسانی در مترو، شرکت بهره برداری به نکات مورد درخواست شورا توجه کند.

شاکری تاکید کرد: کمیسیون عمران پیگیر حل مشکلات شرکت بهره برداری هست و جلساتی برای حل ریشه ای این مشکلات برگزار می کند.

اطلاع رسانی در خصوص خط سفید مناسب نبوده است

وی در ادامه این گفتگو با اشاره به اجرای آزمایشی پروژه فرهنگی ترافیکی خط سفید، گفت: این پروژه به طور آزمایشی در دو منطقه 6 و 8 اجرایی می شود اما هنوز اطلاع رسانی خوبی در این زمینه انجام نشده و مردم در جریان جزئیات آن نیستند در حالیکه باید گروه های مرجع مانند مساجد و مدارس در این خصوص به شهروندان توضیحاتی می دادند.

شاکری تاکید کرد: در جریان این طرح، ابتدا و انتهای پل های هوایی، دوربین های هوشمند نصب شده و هر گونه تغییر مسیر ثبت و متخلفان جریمه می شوند همچنین خودروها باید به خطوط عابر پیاده توجه بیشتری داشته باشند.

 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: