واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷

شب‌شعرعصربیداری‌درفرهنگسرای‌ابن‌سینا

شب شعر "عصر بیداری " به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی با حضور شاعران مطرح و انقلابی کشور روزدوشنبه 8 دیماه ساعت 19در فرهنگسرای ابن سینا بر گزار شد.
تدبیر24:در این  بر نامه که با اجرای   فاطمه طارمی  وتلاوت قرآن آغاز شد ،علیرضا قزوه،ناصر فیض،

محمد مهدی سیار،میلاد عرفانپور،سجاد سامانی،علیرضا رجب علیزاده،علی داودی ،محمد حسین نعمتی،امید مهدی نژاد و علی محمد مودب
حضور داشتند.

در ابتدا مجید رفیعی رئیس فرهنگسرای ابن سینا عنوان کرد:  امروز در این جا جمع شدیم که حماسه مردمی 9 دی سال 88 را گرامی بداریم. در قالب های متفاوتی  می شد که این برنامه را برگزا ر نمود. ولی قالب شعر و هنر نوعی حس و ارتباط را به صورت خاص بین عزیزانی که امشب ما میزبان آنها  هستیم  به وجود می آورد.و قاعدتاً  فضا و شوری که در شعر و بیان این عزیزان شاعر وجود دارد، شاید یکی از بهترین قالب هایی باشد که در واقع آن حماسه را که خیل عظیمی از مردم ما در  خلق آن دخیل بودن را به نمایش بگذارد.

 در ادامه بر نامه، دکتر علیرضا قزوه عنوان کرد، 9 دی روزی است که در تقویم سرزمین ما  همیشه به یاد ماندنیست.از این جهت که ما ایرانی ها اتفاق های بزرگی بر سرمان آمده .ما 28 مرداد، و کودتاهای زیادی داشتیم  و دیدیم وکشور های استعمارگر انگلستان و امریکا تا الان بلاهای زیادی سرما آورده اند. و با راه های مختلفی به هر حال خواستند این انقلاب را از مسیر خودش خارج کنند و کاری کنند که آن دستاورد اصلی حضرت امام (ره) که همانا  ولایت فقیه بود، جدا بشود.
 
این عزت و افتخار بیش ا زهمه مر هون زحمات امام (ره) و شهدا می باشد. در تمام خاطرات شهدا یک نقطه مشترک وجود دارد. و آن این است:" ما می رویم تا حرف امام بر زمین نماند"

حرف امام چه بود؟ چیزی که امام با آن معامله نمی کرد. حرف امام اصل ولایت فقیه بود. ، ر ه آوردی که به ما آورد همین بود، ولایت فقیه.

به همین دلیل است که در این همه سال کسی نتوانسته است صدمه ای به ما وارد کند.که این رهاورد عظیم  امام(ره) بعد از امام و وصیت شهدا در یک اتفاق و در یک شب و در یک ماجرا ضربه خورد. که داشتند این شعار را می دادند. مرگ بر اصل ولایت فقیه. همه شما این را در ماجرای فتنه شنیدید. و مطمئن باشید در آن صورت،  ماکشوری داشتیم که باید درآن انفجار، دعوا و رنج بسیاری  را  شاهد می شدیم. به خاطر نفسانیات یک نفر، دونفر و کسی که رای آن از اول مشخص بود.  

این ها نفسانیات هستند که امام و شهدا هیچ وقت این نفسانیات را نداشتند. که مطمئن باشید اگر این اتفاق در زمان امام می افتاد امام برخورد بسیار شدید تری می کردند.

تمام این اتفاقات به خاطر نفسانیات بعضی ها بود و گرنه شما اتفاق های امریکا رو دیدید. می روند با هم مبارزه می کنند با رای یکی مثلا داور یا یک قاضی یکی رئیس جمهور می شود ولی طرف اعتراض نمی کند چون منافع کشورشان برایشان مهم است. استعمار این جوری ولی ما را به جان هم می اندازد.

ما باید از این ها درس بگیریم و درس گرفتیم و جماعت ما ، بچه های آگاهی بودند و الان روز 9  دی برا ی ما مهم است چون منفعت جامعه مان برایمان مهم است.

در ادامه برنامه استاد علیرضا قزوه و سایر شاعران حاضر اشعار و سروده های خود را در زمینه حماسه 8 دی تقدیم حضار نمودند.
منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: