واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

انتخابات اتاق تعاون برگزار می شود

رئیس هیات مدیره اتاق تعاون مرکزی از برگزاری انتخاب اتاق تعاون در روز دوشنبه 15دی ماه امسال خبر داد.
تدبیر24:ماشاءالله عظیمی روز شنبه در یک نشست خبری که در محل اتاق تعاون برگزار شد، افزود: از تیرماه امسال دو مجمع از سوی اتاق تعاون ایران برگزار شده است.

وی اظهار داشت: پیشتر پنج نفر از اعضای انجمن نظارت از سه نفر اعضا نهادهای حاکمیتی و دو نفر اتاق تعاون تشکیل می شدند. ریاست این انجمن با وزیر کار بود و دبیرخانه آن در وزارت کار قرار داشت.

عظیمی ادامه داد: در قانون جدید پنج نفر یادشده سه نفر از بین اتحادیه ها، یک نفر نماینده دولت و یک نفر از اتاق تعاون در انجمن حضور دارند و ریاست آن هم دیگر برعهده وزیر کار نیست.

رئیس هیات مدیره اتاق تعاون بیان داشت: افرادی که پس از اعلام عمومی انتخابات اتاق ثبت نام کرده اند 40 نفر می باشند که 10 نفر برای هیات بازرسی و 30نفر برای هیات مدیره می باشند.

وی گفت: شیوه انتخاب بدین صورت است که هر یک از اعضای انجمن دارای یک رای هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایرنا در مورد بودجه پیش بینی شده برای اتاق تعاون، گفت: به طور معمول سالانه هفت تا هشت میلیارد تومان بودجه برای اتاق در نظر گرفته می شود که به طور معمول حدود 2 میلیارد آن محقق می شود. امیدواریم در سال جاری با کاهش قیمت نفت بودجه اتاق دچار خدشه نشود.

وی یادآور شد: کمیسیون های تلفیق، بودجه و اقتصادی اعتقاد دارند که باید به اتاق تعاون در جهت توسعه این بخش کمک شود.

وی با اشاره به نقش بخش تعاون در اقتصاد، گفت: سهم تعاون در بخش های کشاورزی، مسکن، حمل و نقل، تولید و توزیع و زنان گسترده است به طوری که هم اکنون 6 هزار واحد توزیعی، 25 هزار تعاونی زنان و بیش از 70درصد حمل و نقل توسط بخش تعاون در کشور انجام می شود. 19 اتحادیه هم اکنون در بخش حمل و نقل فعال است.

عظیمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا در خصوص اینکه مسئولان اتاق تعاون که به طور عام از مسئولان دولت های نهم و دهم هستند، چه اقداماتی برای اینکه سهم بخش تعاون براساس برنامه های چهارم و پنجم ارتقا یابد، کرده اند، گفت: ما هم این پرسش را از دست اندرکاران و مسئولان در حوزه تخصصی تعاون داریم که براستی چه اقداماتی در جهت تحقق برنامه های توسعه برای بخش تعاون شده است؟

محمد کریمی عضو هیات مدیره اتاق تعاون راهکارهای اتاق تعاون نیز درخصوص تدوین برنامه ششم توسعه توضیح داد و گفت: برای تدوین برنامه ششم 25کارگروه تشکیل شده که اتاق تعاون خواسته در این کارگروهها نماینده ای برای ارتقا بخش تعاون در برنامه ششم توسعه داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: