واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸

برلوسکونی دولت ایتالیا را به هم ریخت

در پی استعفای پنج وزیر هم حزبی سیلویو برلوسکونی از کابینه ایتالیا و تشدید بحران سیاسی در این کشور ، رئیس جمهور ایتالیا اعلام کرد: تا زمانیکه اکثریت دیگری در بین نمایندگان حاصل نشود ، مجلس را منحل نخواهد کرد .
تدبیر24: در ایتالیا هنگامی که دولت حمایت اکثریت نمایندگان را در مجلس از دست می دهد ، رئیس جمهور مجلس را منحل می کند تا  زمینه برای برگزاری انتخابات جدید در کشور فراهم شود.


اختلاف در دولت ائتلافی ایتالیا پس از آن آغاز شد که نخست وزیر این کشور اعلام کرد : برنامه افزایش مالیات بر کالاها و خدمات متوقف نمی شود. ممنوعیت فعالیت سیاسی سیلویو برلوسکنی نخست وزیر اسبق نیز بر اختلافات افزود.
برلوسکونی که دیوان عالی قضایی ایتالیا ، او را به چهار سال حبس محکوم کرده است ، تهدید کرده بود : اگر حزب دمکرات مانع فعالیت سیاسی اش شود و در مجلس سنا علیه او رای منفی دهد ، دولت ائتلافی ایتالیا سقوط خواهد کرد.
دولت ائتلافی انریکو لتا بعد از رایزنی های فشرده  و توافق احزاب سیاسی، پنج ماه پیش برای خارج کردن کشور از بحران اقتصادی و مالی تشکیل شد. انریکو لتا برای تصویب طرح های اصلاحی خود در مجلس ایتالیا به منظور پایان دادن به دو سال رکود اقتصادی در کشورش با مشکلات و موانع زیادی مواجه است.
روسای شرکت‌های ایتالیایی هشدار داده‌اند برگزاری انتخابات جدید ممکن است بن‌بست ‌دیگری در ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو ایجاد کند  .
دو سال است  ایتالیا درگیر رکود اقتصادی  است. میزان بدهی عمومی این کشور ۲ تریلیون یورو و نرخ بیکاری جوانان در ایتالیا حدود ۴۰ درصد است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: