واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

افزایش تولید میدان نفتی مشترک با عراق

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی گفت: تولید میدان یاران شمالی که با کشور عراق مشترک است در تیرماه سال آینده به 15 هزار بشکه و در فروردین سال 95 به 30 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.
تدبیر24: آرش باقرزاده در حاشیه بازدید خبرنگاران از میدان نفتی یاران شمالی، اظهار داشت: این میدان مشترک در نقطه صفر مرزی با کشور عراق قرار گرفته و بخشی بزرگ آن در داخل کشور همسایه قرار دارد.

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 30 هزار بشکه نفت خام از این میدان تولید می شود، افزود: طبق برنامه قرار است روازنه 30 هزار بشکه نفت خام از این میدان مشترک برداشت شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: پیش از این فعالیت های این میدان متوقف شده بود، اما پس از تاکید وزیر نفت مبنی بر توسعه هرچه سریعتر میادین مشترک غرب کارون ، روند حفاری این میدان شروع شد.

وی اظهار داشت: روند حفاری چاه های این میدان مطلوب است به طوری که در هشت ماه گذشته، ٣٠ هزاز متر حفاری در این میدان انجام شده است.

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی افزود: قرار است ٢٠ حلقه چاه در این میدان حفاری شود و تاکنون هم اکنون حفاری هفت حلقه چاه تکمیل شده و حفاری سایر چاه ها در دست اجرا است.

باقرزاده اضافه کرد: در حال حاضر چهار دکل حفاری در میدان یاران شمالی فعالیت دارد که قرار است از فروردین ماه نیز یک دکل دیگر، کار خود را در این میدان آغاز کند.

وی گفت: برای توسعه میدان یاران شمالی، تولید پلکانی دنبال می شود به طوری که در نظر داریم در تیرماه سال آینده تولید را به 12 تا 15 هزار بشکه و تا فروردین سال ٩٥ به ٣٠ هزار بشکه در روز افزایش دهیم.

میدان نفتی یاران شمالی در استان خوزستان و در فاصله تقریبی 130 کیلومتری از غرب شهر اهواز، در راستای مرز ایران و عراق و درمجاورت تالاب هورالهویزه جای گرفته و توسعه آن برعهده شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) قرار دارد.

این میدان در غرب میدان آزادگان شمالی و شمال میدان یاران جنوبی واقع شده و میانگین طول و عرض محدوده قراردادی تحت پوشش این میدان به ترتیب 24 و 2.9 کیلومتر می باشد که محدوده ای به مساحت حدودی 69 کیلومتر مربع را در برمی گیرد.

این میدان در نقطه صفر مرزی با عراق قرار دارد و با میدان مجنون عراق در مخزن نفتی مشترک است.

میزان نفت درجای میدان معادل 998 میلیون بشکه است که با احتساب ضریب بازیافت 5.3 درصد، نفت قابل استحصال حدود 52٫48 میلیون بشکه نفت خام پیش بینی می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: