واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹

موج نفرت از صهیونیست ها دنیا را فرا گرفته است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر چه در سال های گذشته، اسرائیل با استفاده از برخی اظهارات نسنجیده، مظلوم نمایی می کرد اما چون ذاتش با جنایت عجین شده، دوباره موج نفرت از صهیونیست ها دنیا را فرا گرفته است.
تدبیر24: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای کارگروه تخصصی سال بین المللی همبستگی با ملت فلسطین، حقوق کودکان غزه، هرگونه تلاش برای ثبت مظلومیت مردم فلسطین در تاریخ را قدمی در جهت دفاع از مظلوم دانست.

وی افزود: این گونه کارها دیگر مختص به فرهنگ اسلامی نیست، بلکه برخاسته از فرهنگ انسانی است و می بینیم که در این سال ها بسیاری از مردم و گروه های غربی مدافع حقوق مردم فلسطین شده اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از عقب گردی های تدریجی جهان اسلام در مقابل یک طرح کاملا استعماری، یعنی جعل کشوری غاصب در منطقه اسلامی، گفت: اولا جهان اسلام را تکه تکه کردند و ثانیا یهودی ها را با اهداف خاص استعماری خود که می خواستند در اروپا نباشند از سراسر دنیا جمع و یک جسم خارجی را در پیکره خاورمیانه تعبیه کرده اند که البته روزی از بین خواهد رفت.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تلاش رژیم پهلوی برای عدم طرح جنایات اسرائیل در ایران، شرحی از اهداف و چگونگی ترجمه کتاب «القضیه الفلسطینه» در ایام متواری سربازی و تاثیر آن در جامعه، حتی در میان بزرگان حوزه های علمیه بیان کرد و افزود: در زمان ترجمه بارها اتفاق افتاد که از شدت تاثر و ناراحتی دست از ترجمه برداشتم، قلم را گذاشتم و گریه کردم.

وی ادامه داد: هنوز همان جنایات با استفاده از پیشرفته ترین سلاح ها علیه مردم فلسطین ادامه دارد که تازه ترین آن ها به خاک و خون کشیدن کودکان و زنان در غزه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارایه تحلیلی از سیاست های فعلی سازمان های جهانی و کشورهای قدرتمند جهان درباره موضوع فلسطین به سخنان اخیر یکی از سران رژیم صهیونیستی که «مشکل اسرائیل در غرب اروپاست» اشاره کرد و گفت: اگر چه طی سال های گذشته، اسرائیل با استفاده از برخی اظهارات نسنجیده، مظلوم نمایی می کرد اما چون ذاتش با جنایت عجین شده و روح انسانی طرفدار مظلوم است، دوباره موج نفرت از صهیونیست ها دنیا را فرا گرفته است.

هاشمی رفسنجانی در خصوص طرح ایجاد دو کشور مستقل اسرائیل و فلسطین، اظهارداشت: باید هوشیار بود، چون بعید نیست با زیرکی شرایطی را در قوانین بگذارند که فلسطین ساخته شده آن ها، در ابعاد نظامی و سیاسی خنثی باشد.

وی با تشکر از اقدامات همه کسانی که قلمی و قدمی در جهت دفاع از آرمان های فلسطین تلاش می کنند، افزود: هر مقدار که حقیقت ماجرای فلسطین از گذشته تا امروز و حتی برنامه های آینده جاعلان اسرائیل روشن و در تاریخ ثبت شود، مردم جهان آگاه تر می شوند که خود بهترین مدافعان فلسطین و مردم مظلوم آن خواهند بود.





رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان امتیازات و منابع طبیعی و جغرافیایی ایران، گفت: ایران از محدود کشورهای دنیاست که ظرفیت تعامل با کشورهای دنیا را دارد.

هاشمی رفسنجانی افزود: ایران نقطه اساسی در کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال کره زمین از اقیانونس های هند و آرام تا قطب شمال است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مکتب اهل بیت(ع) را امتیاز دیگر برای ایران دانست و گفت: مرکز مکتب اهل بیت(ع) که قبلاً مدینه و زمانی عراق بود، این روزها ایران است، مکتبی که در تعامل با جهانیان با قهر، ناسزا و حرف های ناپخته ناسازگار است.

در آغاز این دیدار آقایان مهدی ذاکریان مدیر مسوول فصل نامه مطالعات بین المللی،عبدالامیر نبوی عضو هیأت تحریریه و مهدی طاهری قائم مقام فصلنامه با ارایه گزارشی از فعالیت های این فصل نامه و چگونگی همکاری با سازمان ملل متحد در خصوص همبستگی با ملت فلسطین، به بیان دیدگاه های خویش در خصوص طرح های جهانی و صهیونیست ها جهت تداوم ظلم به مردم فلسطین پرداختند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: