واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۵۰۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

جهان پهلوان، مخلص خدا و مردم بود

آيا تا به حال از خود پرسيده ايد كه علت اين همه شهرت و محبوبيت برای جهان پهلوان تختی از كجا پيدا شده است؟
تدبیر24: مهدی آیتی - در ميان خيل عظيم قهرمانان و پهلوانان ورزشي هيچكس به اندازه جهان پهلوان تختي مورد توجه و علاقه مردم نبوده و اين مساله مهمي مي تواند باشد.
به نظر مي رسد در دنيا اصولا شخصيت هاي تاريخي از نظر شهرت و محبوبيت به دو دسته تقسيم مي شوند. عده اي به خاطر عمق و وسعت خدمات علمي كه از خود براي بشريت به جاي گذاشته اند مشهور هستند و عده اي به خاطر مردمي بودن، و مطمئنا جهان پهلوان تختي در دسته دوم قرار دارد.

اگر امروز در اكثر شهرها و روستاهاي ايران حداقل يك خيابان يا ورزشگاه به نام جهان پهلوان تختي نامگذاري شده، مساله ساده اي نيست. چرا هيچكس ديگر در عالم ورزشي و ورزشكاري ايران اين همه محبوبيت در بين مردم ندارد؟

جهان پهلوان تختي نه علم و دانش خيلي بالايي داشت و نه در عرصه كشتي پهلواني در تمام عمر پيروز ميدان بود، بلكه ارتباط قلبي و عاطفي با مردم سرزمين خود داشت. هنر تختي در اين بود كه رابطه خود را با خدا و خلق خدا به خوبي تعريف كرده بود. در ميان مردم و مثل مردم زندگي مي كرد و در غم و شادي آنها شريك بود.

تختي در عمل يك موحد و خدا پرست بود كه ضمن تقيد به امور مذهبي، تنها براي خدا پرستش مي نمود و هرگز به غير از خدا تعظيم نكرد.

محبوبيت تختي در قلوب مردم ايران به اخلاصي و پاكي در كردار و گفتار بود. انساني كه در فراز و نشيب هاي زندگي، همراه و همگام مردم بود و به همين خاطر از او چهره اي مردمي و مخلص ساخت.

جهان پهلوان همانطور كه در نهضت ها و جنبش هاي مردمي در كنار مردم بود، در مصائبي نظير زلزله بوئين زهرا خود را فداي خدمت به مردم آسيب ديده و رنج كشيده نمود.
تختي همواره به اصل و هويت خود يعني محله اصيل پايين شهر افتخار مي كرد و تا آخر عمر از مردم كوچه و بازار محله هاي فقير و محروم جدا نشد.

جهان پهلوان تختي با پيروي از مولايش علي(ع) زندگي خود را وقف مردم خود كرد و براي كاهش آلام و رنج هاي مردم فقير و محروم از هيچ كوششي دريغ نورزيد. روحش شاد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
United States of America
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
0
0
تختى در قلب ماست.
نظر شما: