واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

هدف آشکار نتانیاهو از سفر به پاریس

به‌رغم اینکه رئیس‌جمهور فرانسه تاکید کرده حملات تروریستی اخیر در پاریس به اسلام ارتباطی ندارد و کار گروه‌های تروریستی افراطی است، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مُصر است دائما از واژه «اسلام» برای محکوم کردن این حوادث بهره بگیرد.
تدبیر24: «بنیامین نتانیاهو» از آنچه «موضع بسیار قاطع» مقامات فرانسه در مقابل «تروریسم و ضدیت با یهودیت» خواند، قدردانی کرد و مدعی شد: «دشمن مشترک ما اسلام افراطی و رادیکال است نه اسلام نرمال».

نتانیاهو که بعد از حملات تروریستی هفته گذشته در فرانسه، در کنیسه بزرگ پاریس در جمع یهودیان مقیم این شهر سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: «اسرائیل، امروز طرف اروپاست، اما مایلم اروپا هم طرف اسرائیل باشد. کسانی که اخیرا در اسرائیل، یهودیان را در کنیسه قتل عام کردند و کسانی که یهودیان و روزنامه‌نگاران در پاریس را به قتل رساندند، بخشی از یک جنبش جهانی ترور هستند که باید این دو را به یک روش محکوم کنیم و باید به روش مشابه با آن مقابله کنیم».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در تلاش است از کل اتفاقات تروریستی پاریس برای تبلیغات علیه اسلام و جلب حمایت بین‌المللی از این رژیم بهره بگیرد، در ادامه سخنان خود مدعی شد، این تروریست‌ها هر کسی را که به اعتقادات آنها باور نداشته باشد، می‌کشند و در صدر فهرست آنها مسلمانان قرار دارند اما تنفر شدید آنها از فرهنگ غربی است؛ فرهنگی که به آزادی، حقوق برابر و همه چیزهایی که آنها از آن تنفر دارند، احترام می‌گذارد. بنابراین اتفاقی نیست که اسلام رادیکال از آغاز به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی بوده، زیرا این رژیم تنها دموکراسی غربی در خاورمیانه و تنها مکانی است که مسیحیان، زنان و اقلیت‌ها در امنیت واقعی زندگی می‌کنند و در کل تنها جایی است که به حقوق بشر احترام می‌گذارند».

ادعاهای نتانیاهو درباره دموکراسی، امنیت واقعی و احترام به حقوق بشر در حالی بیان می‌شود که رژیم صهیونیستی تابستان سال 2014 به بهانه هدف قرار دادن اعضا حماس، خانه‌های مسکونی را هدف قرار داد و هزاران نفر از مردم غیرنظامی از جمله کودکان و زنان بسیاری را به کام مرگ فرو برد.

پیش از این نیز «ایهود باراک» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای به جو قالب در میان شهرک‌نشینان و نظر عمومی آنها درباره تقابل با ایران هم پرداخت و گفت: «یک سری تحرکات عمومی بود که می‌خواست وحشت زیادی از تبعات اقدام نظامی علیه ایران، در میان مردم ایجاد کند، البته من هم بارها به نتانیاهو و لیبرمن گفتم که اقدام نظامی علیه ایران، واقعا مردم را می‌ترساند و این ترس بی‌دلیل هم نبود».

این سیاستمدار سابق صهیونیست یکی از دلائل اصلی ترس شهرک‌نشینان از تبعات حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را، شناخت آنها از توانایی‌های کابینه این رژیم دانست و گفت: «دولتی از حمله به ایران سخن می‌گوید که شهامت حل مسئله موجود با فلسطینیان را ندارد، مسئله‌ای که بای ما بسیار مشکل‌ساز است ولی از نظر ساختاری، حل آن هم بسیار ساده و آسان است؛ مردم از خود می‌پرسند آیا دولتی که نمی‌تواند این مشکل را حل کند، قادر به رویارویی با ایران است»؟ باراک تاکید کرد اگر مسئله هسته ای به همین وضع ادامه یابد و مذاکرات به نتیجه نرسد، تا چند سال دیگر با اسرائیل مثل حکومت آپارتاید برخورد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: