واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

مطهری: حق من و موکلینم محفوظ است

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اتفاقات روز دوشنبه و قطع نطقش از رادیو گفت: حق من و موکلینم برای استفاده از باقیمانده زمان نطق میان دستورم؛محفوظ است.
تدبیر24:  'علی مطهری' امروز ( سه شنبه) در اخطار اصل 69 قانون اساسی در جلسه علنی مجلس افزود: براساس قانون اساسی مذاکرات علنی مجلس باید از رادیو پخش و یا در روزنامه رسمی کشور منتشر تا به اطلاع افکار عمومی برسد.

وی ادامه داد: در نطق روز دوشنبه من دو دقیقه از نطقم از رادیو پخش نشد؛ بنابراین حق من و موکلینم محفوظ است و باید این دو دقیقه در فرصت های آتی یا نطق 5 دقیقه ای و یا 7 دقیقه ای در اولین فرصت در نطق میان دستور منظور شود تا دیگر این روش تکرار نشود.

**کوچک زاده: آقای توکلی رهبر معظم انقلاب شما را به پرهیز از کینه توزی دعوت کرده است

'مهدی کوچک زاده' نیز در اخطار اصل 69 قانون اساسی اظهار داشت: براساس قانون اساسی باید مذاکرات مجلس علنی باشد و از طریق رادیو یا روزنامه رسمی منتشر شود.

وی اظهار داشت: در همین مجلس؛ آقای مطهری فحش رکیکی به من دادند که متاسفانه از صورت مذاکرات حذف شد و پخش هم نشد؛ خواهش می کنم آن را در صورت مذاکرات بیاورید.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: حیثیت مجلس را افرادی که آرزو می کنند در دوره بعد به کرسی های مجلس تکیه زنند، با بی ربط نوشتن در سایت های خود زیر سوال می برند. فیلم را پخش کنید تا مردم بدانند که مطهری چه کرد و دوستانی که دلشان برای نظام می تپد چه کردند.

وی ادامه داد: سایت احمد توکلی نقاشی را منتشر کرده که انگار من هستم که آقای مطهری را از تریبون مجلس پایین می کشم. آقای توکلی! رهبر معظم انقلاب شما را به پرهیز از کینه توزی دعوت کرده است. این موضوعات درست نیست. خواهش می کنیم فحاشی مطهری را در متن مذاکرات بیاورید.

پس از آن 'احمد توکلی' خواهان تذکری آیین نامه ای شد که لاریجانی گفت: لایحه خروج از رکود هنوز در دستور کار است و اگر آنرا تمام نکنیم باید هفته آینده نیز برای بررسی این لایحه به مجلس بیایید.آیا دلتان می خواهد شنبه هم جلسه داشته باشیم؟

سپس 'محمد حسین فرهنگی' عضو هیات رییسه مجلس به قرائت ادامه پیشنهادات درباره لایحه خروج از رکود پرداخت.



*** استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و نیرو را در دستور کار قرار دهید

نماینده قروه: استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و نیرو را در دستور کار قرار دهید

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نماینده مردم قروه در مجلس شورای اسلامی از هیات رییسه مجلس خواست که طرح استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و نیرو را که مدتی است به هیات رییسه ارائه شده است، در دستور کار مجلس قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حامد قادرمرزی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد 18 و 24 آیین نامه داخلی مجلس افزود: ما بیش از پنج ماه است که طرح استیضاح از وزرای جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و نیرو را امضا و به هیات رییسه تقدیم کرده ایم ولی هر زمان که تقاضا اعلام وصول این استیضاح ها را داشتیم متاسفانه تعامل هیات ربیسه با دولت مانع از این کار شد.

وی اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی برای چندمین بار است که در کمیسیون کشاورزی حاضر نمی شود تا به سؤالات نمایندگان جواب دهد و امروز هم به بوشهر سفر کرده و برای پاسخگویی به نمایندگان وقت ندارند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: تعامل هیات رییسه با دولت بیشتر از تعامل شما با دولت نیست.

وی افزود: همین تذکر را آقای قاضی پور نماینده ارومیه هم مطرح کرد که اعلام کردیم به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد و دو روز از وقت مجلس را برای پاسخگویی به کل سوالات اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک فصل بودجه هستیم و از طرفی دیگر لایحه مهم رفع موانع تولید در حال بررسی است باید اجازه داد تا به این موضوعات رسیدگی شود.

برچسب ها: تدبیر24 علی مطهری
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: