واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
رییس جمهوری :

سیاست دولت تعامل سازنده با همسایگان است

رییس جمهوری با بیان اینکه سیاست دولت تعامل سازنده با جهان بویژه همسایگان جنوبی خلیج فارس است گفت: بدلیل ریشه مشترک فرهنگی منطقه ای از دیرباز روابط خوبی با همسایه ها داشته ایم .
تدبیر24: حسن روحانی، چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر افزود:ریشه فرهنگی منطقه ای ما در واقع یکی است و همه ما افتخار به دین مبین اسلام و پیروی از راه و رسم پیامبر (ص) افتخار می کنیم.

وی ادامه داد:استان بوشهر نیز باید بتواند با ایجاد رابطه خوب با همسایگان جنوبی فعالتر از گذشته باشد.

رییس جمهوری گفت:استان بوشهر استعدادهای زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد و باید از مرزبانی خوب مردم استان بوشهر همیشه سپاسگزار باشیم چرا که مردم این استان از دوران گذشته ،از مرزهای ایران در برابر استعمار محافظت کردند و در دوران دفاع مقدس و امروز نیزاین مهم را انجام می دهند.

دکتر روحانی اضافه کرد: بوشهر استانی است که در ساحل خلیج فارس است و با همسایگان جنوبی خود می تواند روابط خوب در تجارت، سیاحت ، علم، دانش و فرهنگ داشته باشد.

رییس جمهوری با قدردانی از میزبانی مردم استان بوشهر و استقبال از کاروان تدبیر و امید گفت: معاونان و وزرایی که به نمایندگی دولت به شهرستان های این استان اعزام شدند مسایل مورد نظر مردم را در قالب گزارش مکتوب تهیه کرده اند و ارایه داده اند که در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: یکی از مطالبات مردم شهرستان بوشهر ایجاد راه خروجی جدید برای مرکز این استان است که موجب عمران و آبادانی شهرخواهد شد و تنگناها و محدودیت های موجود برطرف خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: این پروژه هر چند هزینه بالایی دارد اما با تصمیم گرفته شده تا سال 94 و 95 عملیاتی می شود.

وی موضوع پسماند و فاضلاب را از دیگر نیازمندی های استان بوشهر ذکر کرد و گفت: طرح شبکه جمع آوری فاضلاب سالهاست در برخی از شهرهای این استان شروع و عملیاتی شده اما مقداری از آن باقی مانده است که اجرای این پروژه برای سلامت و زیست مردم بسیار مهم است.

رییس جمهوری افزود: قرار است این طرح به صورت قسمت، قسمت عملیاتی شود و تا پایان دولت یازدهم اعتبارات لازم را می گذاریم که این طرح در شهرستان بوشهر تکمیل شود.

دکتر روحانی گفت: با تامین اعتبار لازم در سال های 94 و 95 بزرگراه برازجان به گناوه و گناوه به دیلم عملیاتی می شود.

وی افزود: همچنین پنج پروژه مهم زیرساختی در حوزه های جاده ، آبخیزداری و آب نیز از تعهدات وزارت نفت است که با دستور و ابلاغ صادر شده این طرح ها عملیاتی خواهند شد.

دکتر روحانی بیان کرد: عملیات اجرایی طرح توسعه بندر بوشهر در قالب مجتمع بندری نگین نیز امروز(چهارشنبه) آغاز شد که با بهره برداری از آن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از هفت میلیون تن موجود به 15 میلوین تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه نخستین فاز این طرح سه سال آینده عملیاتی می شود گفت: با طرح توسعه بندر بوشهر امکان پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 50 هزار تن در این بندر فراهم می شود در حالیکه هم اینک شناورهای با ظرفیت 30 هزار تن امکان پهلوگیری در بندر بوشهر را دارند.

رییس جمهوری تصویب منطقه آزاد تجاری بوشهر را هدیه دولت به مردم استان بوشهر ذکر کرد و افزود: این مهم از مطالبات مردم این استان است که در دولت تصویب شده و بزودی در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری تحول بزرگی در بخش سرمایه گذاری استان بوشهر فراهم می شود.

وی افزود: در زمینه مسایل صنعتی استان بوشهر نیز دولت یکهزارو 300 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و سه هزارو 300 میلیارد ریال نیز برای تکمیل طرح های نیمه تمام در قالب تسهیلات بانکی زمینه لازم را برای توسعه این استان فراهم می کند.

رییس جمهوری از امضای تفاهم نامه برای ساخت دو واحد نیروگاهی جدید در بوشهر سخن گفت و افزود: مقدمات این کار انجام شده است و احداث آنها تحول بزرگی برای استان در بر دارد.

وی گفت: استان بوشهر در زمینه های صیادی، آبزی پروری و نخیلات قابلیت بالایی در کشور دارد که برای استفاده از این قابلیت دولت تصمیم گرفت با تبدیل بخشی از زراعت استان به گلخانه ای با مصرف آب کمتر بهره وری بیشتری حاصل تا شاهد تحول بزرگی در استان در بخش کشاورزی باشیم.

وی گفت: استان بوشهر در بخش گردشگری داخلی و خارجی استعداد بالایی دارد که درهمین زمینه دو دهکده توریستی در استان راه اندازی می شود و دولت مقدمات اولیه آن را تهیه می کند تا سرمایه لازم در این زمینه ها جذب شود.

رییس جمهوری گفت: امروز در شورای اداری استان بوشهر اعلام شد 11 پروژه در سال های 94 و 95 با 603میلیارد تومان اعتبار در این استان اجرایی می شود که همه این پروژه ها تشریح شده و عملیاتی می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: