واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
آملی لاریجانی

سیاست های دوگانه غرب در خصوص تروریسم

رییس قوه قضاییه با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در فرانسه تاکید کرد : سیاست های دوگانه غرب در خصوص تروریسم جواب نمی دهد.
تدبیر24:آیت الله «صادق آملی لاریجانی» در جلسه امروز -چهارشنبه-مسئولان عالی قضایی با اشاره به وقوع حادثه تروریستی اخیر در فرانسه، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی خواستار دست کشیدن غرب از سیاست­­های دوگانه خود درباره مفاهیمی مانند حقوق بشر و تروریسم شد .

وی افزود: سیاست های دوگانه درخصوص تروریسم جواب نمی دهد اما متأسفانه غربی­ها طوری برخورد می کنند که گویی در دنیا دو نوع تروریسم بد و خوب وجود دارد و برخی جنایات تروریستی خوب و برخی بد است در حالی که تروریسم در هر حالتی بد و جنایتکارانه است و باید صادقانه با آن برخورد کرد.



**اسلام هراسی توطئه ای برنامه ریزی شده است

رییس دستگاه قضا «اسلام هراسی» را توطئه­ای برنامه ریزی شده از سوی برخی کشورهای غربی و حامیان آنان از جمله رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نگاهی عمیق تر به حادثه اخیر فرانسه و حوادث مشابه نشان می دهد که برخی کشورها به ویژه رژیم صهیونیستی در تمام دنیا به دنبال ضربه زدن به اسلام و گسترش اسلام هراسی هستند.

آیت الله آملی لاریجانی انجام جنایت­های تروریستی به نام اسلام را در کنار گسترش و ترویج موج سکولاریسم در کشورهای اسلامی دوتوطئه همزمان و برنامه ریزی شده غرب و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به اسلام توصیف کرد و افزود: اینگونه اقدامات منشأ یک جریان هماهنگ شده برای گسترش اسلام هراسی است و بعد از حادثه اخیر هم شاهد گسترش حملات علیه مسلمانان و مراکز اسلامی و مساجد هستیم.

رییس قوه قضاییه عامل مهم گسترش تروریسم در جهان را نگاه دوگانه غرب به تروریسم و حمایت آنان از برخی اعمال تروریستی و البته تروریسم دولتی اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی ­گناه فلسطین دانست و گفت: گروه تروریستی داعش که اکنون به جان غرب افتاده مولود خود غرب است و همه می دانند که جمهوری اسلامی از سال­ها پیش نسبت به خطر حمایت از تروریست­ها و عواقب آن حتی علیه خود غربی­ها هشدار داده بود.

وی تأکید کرد که کشورهایی که خودشان گروه­های تروریستی را خلق و برای رسیدن به اهداف شوم خود صادر کردند حال خودشان مغلوب این جریان شده­اند با این حال هنوز هم حاضر به پذیرش نیستند و در حال حاضر نیز از برخی گروه­های تروریستی حمایت می کنند و حتی نام آنان (مانند منافقین) را از فهرست گروههای تروریستی خارج می کنند.



**قربانیان ترور هرگز سیاستهای ادعایی ضدتروریستی غرب را باور نمی کند

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه مردم دنیا و قربانیان تروریسم از جمله در ایران که 17 هزار شهید آن قربانی اعمال تروریستی گروهک منافقین شده­اند؛ هرگز سیاست­های ادعایی ضد تروریستی غرب را باور نمی کنند، گفت: هم اکنون گروهک تروریستی منافقین که بیشترین جنایت­ها را انجام داده مورد حمایت غربی­ها است و در کنارش کشورهای عربی حامی و پشتیبانان مالی و معنوی تروریست­های داعش نیز هم پیمان غرب هستند؛ حال چگونه مردم باید باور کنند که غرب به ویژه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مبارزان علیه تروریسم هستند.

رییس قوه قضاییه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راهپیمایی ضد ترور فرانسه را حلقه دیگری از نمایش غیر قابل باور مبارزه با تروریسم غربی­ها توصیف کرد و افزود: امیدواریم سران کشورهای غربی از رفتارهای منافقانه خود دست بردارند و واقعا خود را به مبارزه همه جانبه با تروریسم مقید بدانند و خودشان ابتدا دست از حمایت و انجام اعمال تروریستی و جرم جنایت علیه ملت­های دنیا از جمله در عراق و سوریه بردارند؛ که در آن صورت است که می­توان به مهار تروریسم در دنیا امیدوار بود.



**قاطعیت قوه قضاییه در مبارزه با فساد

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه قوه قضاییه در مبارزه با فساد قاطع بوده و هست، گفت: دستگاه قضا از اقدامات جدی دستگاهها در این زمینه حمایت می کند.

وی دستگاههای اجرایی را نقطه آغاز حرکت منسجم و پیشگیرانه علیه فساد دانست و افزود: قوه قضاییه از عزم و اراده دولت در مقابله با فساد و برخورد با بسترها و منشأ فسادهای اقتصادی حمایت می کند و خواهان افزایش نظارت­های دولت در پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی است.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر ضرورت انسجام و همدلی تمام قوا در برخورد با مفاسد بر نقش اساسی دولت در کاهش وقوع جرایم و از بین بردن بسترهای وقوع و دستیابی به رانت­های اقتصادی، افزود: دولت باید به صورت جدی بحث مبارزه با فساد را در دستور کار قرار دهد و این مبارزه از سخن و کلام به مرحله عمل برسد. در این صورت مسلما قوه قضاییه نیز همان طور که پیش از این نیز در گفتار و عمل نشان داده، حامی دولت در مبارزه با فساد خواهد بود.

رییس قوه قضاییه خواهان نظارت­های همه جانبه دولتی در خصوص مشکلات موجود در نظام بانکی و منابع طبیعی و سایر زمینه های فسادخیز و بستن منافذ و بسترهای وقوع جرم و دستیابی به رانت­های اقتصادی شد و با تأکید بر اینکه مهمترین راه افزایش اعتماد مردم به سرمایه گذاری و افزایش تولید داخلی، مقابله با فساد و افزایش نظارت­ها است، گفت: برخوردهای قاطع و پیشگیری بهترین راه اعتماد سازی برای تمام کسانی است که قصد خدمت و سرمایه گذاری در کشور را دارند.



** انتقاد رییس دستگاه قضا از اعطای غیرقانونی برخی مجوزهای ساخت و ساز

آیت الله آملی لاریجانی با انتقاد از اعطای غیر قانونی برخی مجوزهای ساخت و ساز از جمله دادن مجوز احداث هتل در بستر یک رودخانه و مجوزهای غیر قانونی اقتصادی دیگر اظهار کرد: متأسفانه گاهی از طریق مجوزهای غیر قانونی و در غیبت نظارت­های قانونی، ساخت و سازهایی انجام می شود و یا در برخی فعالیت­های اقتصادی نا­سالم پس از اینکه مشکلات ایجاد شد همه به سراغ قوه قضاییه می­آیند که برخورد کند.

وی ادامه داد: البته دستگاه قضایی در چارچوب قانون همیشه به وظیفه خود عمل خواهد کرد اما این روند و رویه نامناسب باید اصلاح شود.

رییس قوه قضاییه کشور ایران را دارای منابع عظیم خدادادی و ثروت­های مردمی دانست که در صورت «اعتماد سازی برای مردم» و «ایجاد ساز و کارهای نظارتی مناسب» می توان با اتکاء به آن کشور را به پیش برد بدون آنکه در این راه به بیگانگان و دشمنان نظام امیدوار بود.



**همه مسوولان سه قوه در چارچوب قانون اساسی انجام وظیفه کنند

رییس قوه قضاییه، تمام مسوولان قوای سه­گانه را به حفظ وحدت و انسجام و حرکت و انجام وظیفه در چارچوب قانون اساسی توصیه کرد و گفت: همه ما باید در چارچوب قانون اساسی و انتظارات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و توقع مردم نیز همین است که مسئولان و رسانه­ها از کسانی که به دنبال شقاق و اختلاف افکنی هستند حمایت نکنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه متأسفانه دست­های پشت پرده برخی اختلاف افکنی­های رسانه­ای کاملاً آشکار است، تأکید کرد همه باید در چارچوب قانون اساسی به عنوان سند ملی حفظ وحدت و انسجام و توسعه کشور حرکت کنند چون با رعایت قانون اساسی و انجام وظایف در چارچوب آن اختلافی پیش نمی ­آید.

وی ادامه داد: همچنین تلاش آنهایی که می خواهند جامعه را دو قطبی کنند و یا با اختلاف افکنی به دنبال حاشیه سازی و رسیدن به اهداف خود چه بسا برای پیشبرد مقاصد سیاسی در آینده هستند، به ثمر نخواهد نشست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: