واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
رییس کمیسیون انرژی مجلس:

تولید و صادرات دو منبع جایگزین پول نفت

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تولید و صادرات غیرنفتی دو منبع درآمدی مهم هستند که می توانند جایگزین پول نفت در مدیریت کشور شوند.
تدبیر24: 'علی مروی' روز پنجشنبه افزود: با توجه به کاهش بی سابقه بهای نفت در بازارهای جهانی این وضعیت را باید به عنوان فرصتی مغتنم برشمرد و در جهت کاهش وابستگی به نفت اقدام عاجل کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی سالها مورد تاکید بوده و محور اصلی اقتصاد مقاومتی است بنابراین با توجه به وضعیت فعلی لازم است برای جلوگیری از بروز مشکلات آتی جایگزینهای جدی برای درآمد نفت داشته باشیم.

وی افزود: از موارد مهم در بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور در کمیسیون انرژی مجلس بررسی و پیشنهاد درآمدهای جایگزین درآمد نفت بود که این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دو منبع اصلی درآمدهای جایگزین نفت شامل افزایش تولید و صادرات غیرنفتی می باشد که لازم است در این جهت با توجه به ظرفیتهای موجود برنامه ریزی عملیاتی نمود.

وی افزود: در ادامه این دو منبع مهم، درآمدهای مالیاتی نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

مروی ادامه داد: افزایش چتر مالیاتی در کشور به معنای افزایش تعداد نفرات مالیات دهنده و نه میزان اخذ مالیات و در جهت افزایش عدالت مالیاتی، راهکاری است که بیشتر از گذشته باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی گفت: در کنار منابع درآمدی جایگزین، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در ساختار دولت نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وابستگی به نفت داشته باشد.

این نماینده مجلس در ادامه کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی را یکی دیگر از توطئه های نظام استکبار توصیف و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نظام سلطه به اشکال مختلف با توطئه های متعدد در جهت ضعف و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده و موضوع اخیر نیز اقدامی دیگر در همین جهت است.

وی افزود: باید با اتکا به تواناییها و ظرفیتهای داخلی این بار نیز همانند گذشته در برابر فشارها و تهدیدها ایستادگی و تهدید را تبدیل به فرصت کنیم.

مروی گفت: به همین دلیل در بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور تلاش می شود تا حد امکان وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: