واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

فشار‌ها بر علی جنتی زیاد می‌شود

نوبت وزیر ارشاد است. بهانه به دست منتقدانش افتاده است. بهانه برای در منگنه قرار دادن وزیر کافی است. وزیر را در فشاری قرار داده‌اند ...
تدبیر24: نوبت وزیر ارشاد است. بهانه به دست منتقدانش افتاده است. بهانه برای در منگنه قرار دادن وزیر کافی است. وزیر را در فشاری قرار داده‌اند که یا با یک روزنامه اصلاح طلب برخورد کند یا آنکه استیضاح شود. علی جنتی درست از‌‌ همان هفته اول حضورش در ساختمان وزارت ارشاد با انتقاد‌ها مواجه شد. انتقاد‌ها به همه چیز بود و آنقدر شدت گرفت که طرح استیضاح او هم آماده شد و نمایندگانی مشغول امضای آن شدند با این حال تلاش‌ها با فضای منفی مواجه شد. فضای منفی دستاورد استیضاح رضا فرجی دانا بود. فضا کم کم آنقدر منفی شد که همه پرونده‌های استیضاح در مسیری به نام «منتفی» شدن قرار گرفت. مسیر آنچنان مورد قبول مخالفان دولت نبود اما ناخواسته باید آن را تحمل می‌کردند.

 حالابا گذشت نزدیک به شش ماه از جریان استیضاح وزیر علوم، شرایط برایشان مساعد شده است تا یک استیضاح دیگر را مطرح کنند. بهترین هدف برای آنان نیز وزیر ارشاد بوده است. وزیری که طرح استیضاحش نزدیک به شش ماه بود که مشغول خاک خوردن در کمدهای دفا‌تر کار نمایندگان بود. بهانه هم خیلی زود به دستشان افتاد و یک روزنامه تازه تاسیس اصلاح طلب و مواضعش بهانه یی شد برای طرح استیضاح. موضع گیری‌ها هم با مواضع نمایندگان عضو جبهه پایداری آغاز شد. نخستین نفر زهره طبیب‌زاده بود که شروع به تهدید وزیر ارشاد کرد و گفت: «اما انتظار ما از وزارت ارشاد این است که حساسیت‌های لازم را در حکومت دینی داشته باشد. پیامبر اسلام دارای بالا‌ترین جایگاه در فرق اسلامی است، لذا جمهوری اسلامی ایران باید اولین جایی باشد که فریاد مخالفت با این هتک حرمت‌ها را سر دهد.» وی تاکید کرد: «در صورتی که برخورد قاطعی با این روزنامه صورت نگیرد، وزیر ارشاد خودش در مظان استیضاح خواهد بود، کما اینکه از گذشته هم در این مظان بوده است و به وزیر ارشاد توصیه می‌کنیم پرونده استیضاح خود را جلو‌تر نیندازد.»

 به گزارش فارس، طبیب‌زاده گفت: اگر نمایندگان فرصتی برای اصلاح به وزیر ارشاد دادند، از آن استفاده کند، برخورد قاطع با هتک حرمت به ساحت پیامبر وظیفه هر مسلمانی است و یک برخورد جناحی و سیاسی نیست. نماینده تهران در مجلس همچنین اظهار داشت: «اگر وزیر ارشاد در این خصوص برخورد قاطعی نکند، اصلاوزیر دولت اسلامی نیست و حتما پرونده استیضاح او رو خواهد آمد.» اما کار به همین جا ختم نشد و دیروز تریبون‌های نمایندگان عضو جبهه پایداری یکسره در حال فعالیت علیه وزیر ارشاد بود. حمید رسایی در همین مورد گفت: «با وجود آنکه ما به دلیل تلاش‌هایی که خود وزارت ارشاد انجام داده بود، موضوع استیضاح آتی وزیر ارشاد را فعلامسکوت گذاشته بودیم، اما با شرایطی که امروز پیش آمده به نظر می‌رسد، موضوع استیضاح وزیر ارشاد مهم‌ترین اقدامی باشد که مجلس می‌تواند انجام دهد. آقای جنتی هیچ تسلطی بر وزارت ارشاد ندارد و این گونه اتفاقات در وزارت ارشاد به صورت متعدد در حال رخ دادن است.»

محمد سلیمانی، نماینده تهران و دیگر عضو جبهه پایداری نیز در واکنشی اعتراضی به این موضوع اعلام کرد: «این عملکرد وزارت ارشاد اصلامورد قبول جامعه اسلامی نیست، خصوصا اینکه در اینجا بحث پیامبر (ص) مطرح است و انتظار این است که خود آقای وزیر ارشاد وارد میدان شود و در ابتدا این عملکرد را اصلاح کند و سپس افرادی که این نوع تفکر را دارند یا اصلاح کند یا اگر قابل اصلاح نبودند، جایگزین کند تا ان شاءالله یک وزارت ارشاد درشان نظام اسلامی و درشان مردم شریف ایران به وجود آید.»

منبع:اعتماد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: