واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

دعواي خونين 2 برادر بر سر مصرف مواد

پسر جوان وقتي متوجه شد برادر معتادش بار ديگر براي گرفتن پول تهيه مواد به سراغ مادرش رفته و با او درگير شده است، حادثه خونيني را رقم زد.
تدبیر24:پسر جوان وقتي متوجه شد برادر معتادش بار ديگر براي گرفتن پول تهيه مواد به سراغ مادرش رفته و با او درگير شده است، حادثه خونيني را رقم زد.

مصرف مواد مخدر دشواري‌هاي بسياري را براي جامعه به همراه دارد. بخشي از اين دشواري به سبب آسيب‌هايي است كه مصرف‌كننده مواد با آن درگير است؛ نظير به خطر افتادن سلامت او و افرادي كه با وي در ارتباط هستند، همچنين دشواري‌هايي كه بخش سلامت جامعه براي درمان اين افراد با آن درگير است. دشواري ديگر مصرف‌كننده متوجه اعضاي خانواده اين افراد است. بودن يك مصرف‌كننده مواد در خانواده باعث بروز پرخاشگري در خانواده و سرشكستگي اجتماعي براي اعضاي خانواده است. سرنوشت پسر شيشه‌اي كه به دست برادرش كشته شده هم نمونه‌اي از اين دشواري‌هاست. به گزارش خبرنگار ما، ساعت 22 و 30 دقيقه شامگاه دوشنبه مأموران كلانتري نبرد از درگيري خونين دو برادر در خانه‌شان كه حوالي خيابان خاوران بود با خبر شدند و خودشان را به محل رساندند. مأموران در حياط خانه با جسد خونين پسر جواني مواجه شدند و بعد قاضي قريشي‌‌زاده بازپرس كشيك ويژه قتل از دادسراي امور جنايي و كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي را با خبر كردند. تحقيقات اوليه نشان داد صاحبخانه زن ميانسالي است كه همراه چندپسرش زندگي مي‌كند. لحظاتي قبل هم پسر بزرگ خانواده كه صمد نام داشت و 36 ساله بود با برادر كوچكش كه به مصرف شيشه اعتياد داشت دعواي خونيني را رقم زده و او را با ضربات چاقو هدف قرار داده بود. صمد كه در محل حادثه خودش را تسليم پليس كرده بود، ادعا كرد: سيروس از مدتي پيش به خاطر رفت و آمد با دوستان ناباب به مصرف مخدر شيشه اعتياد پيدا كرد. ابتدا من و خانواده‌ام تلاش كرديم او را ترك دهيم اما موفق نشديم. چندبار هم او را به كمپ ترك اعتياد برديم و بستري كرديم اما طولي نمي‌كشيد دوباره شروع به مصرف مواد مي‌كرد. او هر روز براي گرفتن پول با مادرم درگير بود و او را اذيت مي‌كرد تا اينكه امشب دوباره به خانه آمد و براي تهيه مواد از مادرم خواست به او پول بدهد. وقتي مادرم به او پول نداد، با هم درگير شدند. من ابتدا خواستم او را آرام كنم اما با من هم درگير شد. درگيري ما ادامه داشت تا اينكه چاقويي كه در حياط بود برداشتم و به طور ناخواسته چند ضربه چاقو به او زدم. بعد با اورژانس تماس گرفتيم اما برادرم به خاطر خونريزي شديد فوت شد.  مادر مقتول هم در بازجويي‌ها حرف‌هاي پسرش را تأييد كرد و گفت: سيروس معتاد به مصرف شيشه بود و هميشه ما را اذيت مي‌كرد. ما از دست كارهاي خلاف او خسته شده بوديم تا اينكه امشب در درگيري با برادرش به قتل رسيد. در پايان جسد به دستور بازپرس به پزشكي قانوني منتقل شد و متهم براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: