واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

نگرانی امریکا از هند

آمریکا از سیاست ' ساخت هند' دولت مودی بویژه در زمینه ساخت تمام قطعات پروژه یک هزار مگاواتی برق در این کشور ابراز نگرانی کرده است .
تدبیر24: یکی از توافق نامه های میان هند و آمریکا در زمینه انرژی پاک یا تجدیدپذیر که قرار است در دیدار باراک اوباما از هند به امضای دو طرف برسد، احداث نیروگاه یک هزار مگاواتی انرژی خورشیدی در هند است .

با توجه به سخنان مقامات رسمی دولت هند، جان کری در دیدار اخیر خود از هند، نگرانی های آمریکا را مبنی بر اصرار دولت هند در اجرای طرح 'ساخت هند' و تکیه بر تکنولوژی بومی ابراز کرد و آن را ' قانون جدید ساخت هند ' دانست.

منابع وابسته به دولت هند اعلام کردند که، دولت امریکا از طرح هند در ساخت تمام قطعات پروژه 1000 مگاواتی انرژی خورشیدی، در هند ابراز نگرانی کرده است.

یکی از اختلافات اساسی امریکا با هند در سازمان تجارت جهانی ،تلاش هند برای بومی سازی ساخت قطعات پروژه نیروگاه خورشیدی جواهرلعل نهرو آشکار شده است .

هند در شکایت خود علیه امریکا ادعا می کند که یارانه های امریکا بر روی محصولات خورشیدی ، تولید کنندگان هندی را تهدید می کند و صنعت انرژی خورشیدی داخلی هند، امریکا را متهم به معرفی تکنولوژی از رده خارج ارزان به شرکت های هندی کرده است.

سازمان تجارت جهانی در سپتامبر 2014 ، در جلسه خود بر سیاست هند مبنی بر ' ساخت هند' رای داد ، اما تاکید هند بر این سیاست سبب ایجاد سوالات جدیدی در دولت آمریکا شده است.

'پییوش گویل' ، وزیر انرژی تجدید پذیر هند گفت : در حالی که هند به طرح خود مبنی بر اتمام پروژه 100 هزار مگاواتی انرژی خورشیدی تا پایان سال 2022 متعهد است ، دولت هند سعی می کند اختلافات خود را با امریکا حل و فصل کند. 

هند بدون توجه به اینکه چه کشوری در پروژه انرژی پاک هند سرمایه گذاری می کند ، طرح های خود را ادامه خواهد داد.

همچنین هند و امریکا در حال گفت و گو در مورد تصویب یک بودجه چند میلیارد دلاری برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی بادی و خورشیدی هند در مدت حضور باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در هند هستند . این پروژه برای شرکت های آمریکایی بسیار سودمند است.

یک مقام آمریکایی در این مورداعلام کرد : با توجه به موقعیت امروز هند و آرزوی توسعه سریع آن ، این کشور نباید به سیاست ساخت هند تاکید کند بلکه هند باید به این نکته توجه کند که فن آوری را از چه کشور دریافت می کند.

در سال 2014 ظرفیت تولید انرژی خورشیدی هند دوهزار و 600 مگاوات بوده است و افزایش این ظرفیت به 100 هزار مگاوات نیازمند بودجه 100 میلیارد دلاری در هر سال برای مدت پنج سال برای تولید و بودجه 50 میلیارد دلاری در هر سال برای پوشش هزینه های انتقال و توزیع این انرژی است که بیشتر این هزینه از طریق سرمایه گذاری های ایالات متحده تهیه می شود.

در حالی که جان کری وزیر امور خارجه امریکا تنها در مورد تاکید هند بر سیاست ساخت هند در پروژه انرژی پاک ابراز نارضایتی کرده است ، مقامات دولتی هند اعلام کرده اند که دولت امریکا در مورد تمام زمینه های تجارت دو جانبه ، با سیاست ساخت هند مخالف است.

این مخالفت دولت امریکا زمانی که کاترین نولی ، وزیر کشور امریکا هفته گذشته با راوی شانکار وزیر ارتباطات هند در دهلی نو دیدار کرد آشکار تر شد.

کاترین نولی در این دیدار گفت: محدودیت های زنجیره ای عرضه جهانی نیز باید به همراه ترویج سیاست ساخت چین در نظر گرفته شود.

پس از این دیدار ، راوی شانکار در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرده بود که اگر شرکت های آمریکایی در هند سرمایه گذاری کنند، دولت هند با آنها همانگونه که با شرکت های هندی برخورد می کند، رفتار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: