واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۵۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
جعفر قنادباشی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی

پرواز مستقیم به آمریکا، چرا؟

اگر ایران پرواز مستقیم را به عنوان گرویی برای امتیازهای بیشتر در نظر بگیرد، به نتایج بیشتر و بهتری خواهد رسید. اما نکته مهمی که باید در مذاکره با آمریکا در نظر داشت این است که . . .

تدبیر24 : همواره روابط فرهنگی و اقتصادی مقدمه برقراری روابط سیاسی بین کشورهایی بوده که به دنبال ارتباط سیاسی با یکدیگرند. حتی گاهی روابط ورزشی و هنری نیز توانسته‌اند محرکی باشند تا میان کشورهایی که با هم رابطه‌ای ندارند، رابطه برقرار شود و به همین سبب می‌توان برقراری خط هوایی مستقیم بین تهران و واشنگتن یا نیویورک را سرآغازی برای برقراری روابط سیاسی بین دو کشور دانست. برقراری پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا مطمئنا می‌تواند برای کشور، مزایای متعددی داشته باشد که شاید توجه به این مزیت‌ها سبب شده که راه‌اندازی این پروازها در اولویت کاری دولت یازدهم قرار گیرد.

اولین مزیت اینکه بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا که علاقه‌مند بازگشت به ایران هستند می‌توانند راحت‌تر به کشور بازگردند. دوم اینکه طی این سفرها، رابطه منقطع فرهنگی بین ایرانیان مقیم آمریکا و فرهنگ ایرانی ترمیم می‌شود. در توضیح این مطلب باید گفت متاسفانه به دلیل قطع این رابطه طی سال‌های گذشته بسیاری از کودکان متولد شده در خانواده‌های آمریکایی به زبان فارسی آشنایی ندارند و از فرهنگ اصیل خود دور افتاده‌اند. مزیت دیگری که این پرواز دارد را باید اینگونه نگاشت که با توجه به جذابیت فراوان ایران برای مردم آمریکا، برقراری پرواز مستقیم موجب رونق گردشگری در کشور و ورود بازدیدکنندگان آمریکایی به ایران خواهد شد. از سوی دیگر و به عنوان چهارمین مزیت، امکان سفرهای علمی و تفریحی برای ایرانیان به آمریکا نیز فراهم خواهد شد اما در کنار تمام این مزیت‌ها، باید به مهم‌ترین اشکال راه‌اندازی پرواز بین دو کشور اشاره شود. زمان مدیدی است که آمریکایی‌ها به دنبال برقراری یک خط پرواز مستقیم با تهران هستند و این از بزرگ‌ترین آرزوهای آنان است.

ایرانی‌ها طی سال‌های متمادی ازقضیه فرار مغزها متضرر شده‌اند و امروز که نیاز به بازگشت نیروهای متخصص و باسواد احساس می‌شود این کانال موجب تسهیل در فرایند بازگشت این افراد هرچند نه بصورت پایدار به کشور می‌شود. برقراری این خط هوایی می‌تواند بار دیگر راهی برای ورود این مغزها به ایران شود. در حال حاضر قسمت عمده‌‌ای از موسسات برق در آمریکا در اختیار مهندسان و نخبگان ایرانی قرار دارد و قسمت جنوب شرقی این کشور مثل فلوریدا و بوستون در دست ایرانی‌هاست. واقعیت این است که بیشتر از آن که ایران به برقراری رابطه مسافری و افتتاح خط پرواز مستقیم با آمریکا نیاز داشته باشد، آنها به این پروازها نیاز دارند. باید دانست آمریکا به دنبال یک بازار جدید در ایران یا فروش اسلحه به کشورمان نیست و به خاطر منابع نفتی، نیاز فوری و ضروری به نفت ایران نیز ندارد. بلکه تمام تلاش آنها از مطرح کردن بحث پرواز مستقیم، استفاده از فکر، دانش و هوش مردم ایران است.

 این کشور طی سال‌های گذشته پرداخت گرین کارت را به ایرانیان دو برابر کرد بنابراین به نظر می‌رسد اگر ایران پرواز مستقیم را به عنوان گرویی برای امتیازهای بیشتر در نظر بگیرد، به نتایج بیشتر و بهتری خواهد رسید. اما نکته مهمی که باید در مذاکره با آمریکا در نظر داشت این است که به مرور خواسته‌های بحق خود مانند دارایی‌های بلوکه شده در این کشور را مطالبه کرد و عجله کردن و امتیاز دادن بی‌حساب به طرف مقابل به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
0
0
برای ازادی از افراط
مجید رفیع زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
0
1
از اقدام شما در انعکاس دیدگاه های تحلیگران واقع بین و توانا قدردانی می کنم
نظر شما: