واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

پروژه ترانزیت ارتباطات عراق از ایران

پروژه اوج در زمینه ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و عراق مورد بهره برداری قرار گرفت.
تدبیر24:در حاشیه افتتاح این پروژه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان گفت: پس از مطالعات فنی و اقتصادی با هدف بکارگیری پتانسیل های موجود در کشور، پروژه اوج از دو مسیر ترانزیت ارتباطات را به عراق انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: یک مسیر یکهزار و 200 کیلومتری به سمت قصر شیرین و مریوان می باشد و دیگری مسیر جایگزین یکهزار و 500 کیلومتری است که در صورت بروز اشکال در مسیر اول، از آن استفاده خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در مرحله اول ظرفیت این ترانزیت معادل 200 گیگابیت برثانیه است که قابلیت افزایش تا یک ترابیت بر ثانیه را نیز خواهد داشت و می تواند کلیه نیازمندیهای ارتباطی عراق با سایر کشورها را مرتفع کند.

حسن کاظم الراشد وزیر ارتباطات عراق نیز در مراسم افتتاح پروژه اوج گفت: در این پروژه، جمهوری اسلامی ایران حلقه اتصال میان عراق با سایر کشورها در حوزه ارتباطی خواهد بود که از طریق 15 ایستگاه انجام خواهد شد.

وی افزود: پتانسیل های خوبی در حوزه آی.سی.تی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و از بازدیدی که در طی این چند روز از پروژه های ارتباطاتی ایران صورت گرفت، نشانگر توانمندی بالای متخصصین ایرانی است.

وزیر ارتباطات عراق افزود: با توجه به این توانمندی ها تمایل داریم تا همکاری های خود را با ایران در بخش ارتباطات و آی.تی افزایش دهیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: