واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۶۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

او روزنامه اش را 4 سال زودتر از انتشار می خواند

اما هیچکدام از این شخصیت ها امکان پیش بینی ، مبتنی بر علم آینده پژوهی را در ادبیات عالمانه و توام با هنر سیاست نداشتند ، به درستی ...
تدبیر24:  با نگاهی به تاریخ سیاسی ، اجتماعی ایران در دویست سال اخیر  می توان بدون اغراق نقش چهره های سیاسی خاصی را در ایجاد ، هدایت و مدیریت جبران های سیاسی پررنگ تر از مابقی دانست . این افراد با رعایت حدود و صغور حاکم در جامعه وقت ، توانستند گام های کوچک و بزرگی را در راه تحقق آرمان های مردم این سرزمین بردارند، افرادی چون صدراعظم مردمی ایران شهید امیر کبیر ، شهیدان ستارخان وباقرخان ، مرحوم مصدق، مرحوم کاشانی ، مرحوم طالقانی و یا حتی شخصیت های جذاب سیاسیون  همانند قوام السلطنه ، هویدا و بختیار را می شود  در این حوزه دانست.

  اما هیچکدام از این شخصیت ها امکان پیش بینی ، مبتنی بر علم آینده پژوهی را در ادبیات عالمانه و توام با هنر سیاست نداشتند ، به درستی و به دور از هرگونه حاشیه ، تنها مردی که سالهای دهه پنجاه تا امروز ، مرد لحظه های انقلاب و یا به تعبیر بهتر « مردی برای تمامی فصول »  باید از آن نام برد « علی اکبر هاشمی رفسنجانی برهمانی » است .

  وی نه اشراف زاده ای است که از خوش اقبالی اصلاحات ارضی به مال و فرصتی رسیده باشد و نه روحانی بوده که از سر شهرت و عشق به قدرت ورودش به فضای همراهی با امام خمینی (ره) دلیل هستن ، امروزش شود.

  در این حال با نیم نگاهی به وقایع مهم انقلاب اسلامی نقش وی به مراتب پررنگ تر از  هر سال دیده می شود ، او با مدیریتی توام با تدبیر هوشمندانه خود در دوران جنگ تحمیلی ، دوران سازندگی ، دوران اصلاحات و دوران شعار عدالت محوری دکتر احمدی نژاد ، تنها مرد برنده جریانات سیاسی نام گرفته است .

  هاشمی رفسنجانی با درایت ناشی از تجربه و شناخت صحیح از تاریخ ایران و همچنین مرزبندی های سیاسی کشور و در شرایطی که شائبه تقلب  در انتخابات ریاست جمهوری  سال 88 بروز کرده بود ، نقش کلیدی دیگری را برای خود رقم زد و با ترسیم نقشه راه و بیان ضرورت های جامعه ، توانست فضا را مدیریت کرده و اجازه ندهد تا از آب گل آلود ناشی از سوء تفاهم ، دشمنان موفق به عمق بخشی به شکاف پدید آمده میان مردم و حاکمیت شوند و امید جامعه ، مایوس گردد.

  او در آن روزها ، پیش بینی حماسه ای را می کرد که 4 سال بعد ، در سال 1392 به وقوع پیوست؛هاشمی 4 سال زودتر از همه جریانات سیاسی و مدیران ایران ، روزنامه ای را می خواند که امروز ، من و شما آن را می خوانیم ؛ هاشمی مرد لحظه های سخت انقلاب گاه به سکوت و گاه با یکی دو جمله  در سالهای اخیر پیام خود را می رساند ، اما هیچگاه به انقلاب ، امام و رهبری و مردمش پشت نکرد ، دلخور نشد و همانند پدری دلسوز و مهربان به همراه رهبری انقلاب که دو دوست و یار جدانشدنی از یکدیگرند؛ فرزند سی و اندی ساله خود را رها نکرد و اینچنین نام خود را در تاریخ ایران ماندگار و جاودانه نمود ، او شطرنج بازی است که بدون نبرد همیشه با رساندن سرباز به خانه آخر ، پیروز می شود .

  او مردی است فراتر از زمان خودش ، مردی که امروز تمام فعالین سیاسی و مدنی داخلی و خارجی ، موافق و مخالف بر توان او سر تعظیم فرود می آورند و جوانان امروز ایران اسلامی از او درس مدیریت دانش ، تجربه نگاری ، آینده پژوهی توام با صبر و وفاداری به عهد ، ایثار و گذشت را فراگرفته اند .

محمدباقر فرهند

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
0
0
آقای باسواد! هاشمی بهرمانی است نه برهمانی و دیگر اینکه یک نوق هم پیوست فامیل اوست که می شود: اکبر هاشمی بهرمانی نوق رفسنجانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
0
اهای ملت هندونه حراج کردیم
نظر شما: