واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

«ورزش» روند پیری را کند می‌کند

محققان گفتند: در تحقیقات گسترده‌ای مشخص شد با وجود افزایش سن و عملکرد فیزیولوژیکی کم، با این حال در برخی افراد نشانه‌ای از پیری وجود ندارد که احتمالاً به دلیل رعایت تغذیه، بهداشت و دیگر عوامل محیطی است.
تدبیر24: محققان اثرات ورزش روی افراد مسن را مورد مطالعه قرار دادند و نشان دادند آنها که فعال هستند از نظر فیزیولوژیکی مانند جوانان هستند.
 
در مطالعه اخیر محققان اثرات ورزش روی افراد مسن را مورد مطالعه قرار دادند و نشان دادند آنها که فعال هستند از نظر فیزیولوژیکی مانند جوانان هستند.
 
تا کنون مطالعات علمی نشان داده است بسیاری از فرایندهای متابولیک و سلولی با افزایش سن تغییر می‌کند و این امر در افراد مسنی که فعالیت فیزیکی ندارند کاملاً مشاهده شده است؛ افراد مسن اغلب کم تحرک هستند و ثابت شده است که تحرک کم برای سلامت بدن ضرر دارد اما شیوه زندگی، رفتار و فعالیت بدنی هر شخص می‌تواند در کند کردن روند پیری اثر داشته باشد.
 
محققان گفتند: در تحقیقات گسترده‌ای مشخص شد با وجود افزایش سن و عملکرد فیزیولوژیکی کم، با این حال در برخی افراد نشانه‌ای از پیری وجود ندارد که احتمالاً به دلیل رعایت تغذیه، بهداشت و دیگر عوامل محیطی است.
 
محققان در این مطالعه، سلامت افرادی که فعالیت بدنی منظم داشتند را تجزیه و تحلیل کردند؛ دکتر «استفان هاریج» نویسنده این بررسی گفت: ما با این بررسی می‌خواستیم بدانیم عملکرد بدن یک فرد مسن در بهترین حالت چگونه است به همین دلیل آزمایشاتی بر روی 85 مرد و 41 زن بین سنین 55 تا 79 سال انجام دادیم.
 
شرکت کنندگان به طور منظم دوچرخه سواری می‌کردند، مردها قادر بودند 100 کیلومتر را در 6 ساعت و 30 دقیقه طی کنند و زن‌ها 60 کیلومتر را در 5 ساعت و 30 دقیقه طی کردند که نشانه سطح بالایی از آمادگی جسمانی سالمندان بود.
 
شرکت کنندگان از نظر قلبی عروقی، تنفسی، عصبی، عضلانی و ادراکی توسط محققان ارزیابی شدند و ظرفیت استقامت هر دوچرخه سوار، توده و قدرت عضلانی، توانایی پا زدن دوچرخه، سلامت متابولیک، تعادل، حافظه، تراکم استخوان و رفلکس نیز بررسی شد.
 
بعد از به پایان رسیدن آزمون، آزمون دیگری از آنها گرفته شد که باید از روی صندلی که نشسته بودند بلند می‌شدند، 3 متر مستقیم راه می‌رفتند، سریع برمی‌گشتند و دوباره روی صندلی می‌نشستند.
 
محققان نتایج به دست آمده از آزمون این افراد را با افراد مسن عادی مقایسه کردند؛ نتایج نشان دادند دوچرخه سواران از همه نظر مانند سن واقعی خود نیستند و شباهت نزدیکی به افراد هم سن خود ندارند؛ آنها حتی از نظر تعادل، رفلکس، سلامت متابولیک و ظرفیت حافظه با یک فرد بسیار جوان یکسان بودند.
 
البته باید عنوان کرد برخی از جنبه‌های پیری مشخص و غیر قابل اجتناب است، با این حال این امر تا حدی اثر دارد که حتی گفتن سن آنها نیز دشوار است؛ بنابراین فعالیت بدنی یک استراتژی برای حفظ عملکرد فیزیولوژیکی مطلوب است و تا زمانی که امکان پذیر است باید فعالیت فیزیکی داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: