واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰

افزایش ذخیره نفت خام آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ذخیره نفت خام این کشور برای پنجمین هفته متوالی خبر داد.
تدبیر24: اداره اطلاعات انرژی آمریکا در همین ارتباط اضافه اعلام کرد: ذخیره نفت خام این کشور در هفته منتهی به ششم فوریه (١٧ بهمن ماه) برای پنجمین هفته متوالی حد نصاب تازه ای را ثبت کرد.
 
بنابر اعلام این موسسه، ذخیره بنزین آمریکا در مدت یادشده افزایش یافت، در حالی که ذخیره فرآورده های نفتی این کشور با کاهش روبرو شد.
 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود که ذخیره نفت خام این کشور با ٤,٩ میلیون بشکه افزایش به ٤١٧.٩ میلیون بشکه رسیده که بالاترین سطح در این موقع از سال در ٨٠ سال گذشته به شمار می رود.
 
تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که ذخیره نفت خام آمریکا به طور میانگین با افزایش ٣.٧ میلیون بشکه ای همراه باشد.
 
براساس این گزارش، ذخیره نفت خام در پایانه کوشینگ در اوکلاهما، قطب حمل نفت برای معاملات آتی نفت خام آمریکا، ١,٢ میلیون بشکه افزایش یافت.
 
پس از آمارهایی مبنی بر کاهش شمار دکلهای حفاری در آمریکا و در پی آن بالا رفتن قیمتهای نفت، افزایش ذخیره سازی این کشور می تواند آخرین دلیل افت کنونی قیمت های نفت باشد.
 
جین مک گیلان تحلیلگر بلندپایه موسسه تردیشن انرژی در شهر استمفورد ایالت کانکتیکات، گفت: این رویداد ثابت می کند که اصلاح هزینه هایی که در کاهش مخارج سرمایه ای شاهد بودیم و همچنین افت شمار دکلهای حفاری نابهنگام بوده است.
 
پس از کاهش هفتگی شمار دکلهای حفاری نفت در آمریکا، قیمت های نفت خام دابلیوتی آی آمریکا به ٥٤ دلار و ٢٤ سنت در هر بشکه افزایش یافت.
 
افزایش ذخیره کل نفت خام آمریکا همزمان با کاهش اندک واردات نفت این کشور روی داد. واردات نفت آمریکا هفته گذشته ١٠١ هزار بشکه در روز کاهش یافت.
 
جان کیلداف شریک موسسه اگین کپیتال ال ال سی در نیویورک، گفت: افزایش بیشتر ذخیره نفت خام تنها سبب تقویت عرضه بیش از حد این محصول می شود، رویدادی که ماهها مهمترین عامل تأثیرگذار در بازار بوده است.
 
براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت پالایشگاههای این کشور هفته گذشته ٢٠ هزار بشکه افزایش یافت.
 
مصرف نفت پالایشگاهها نیز هفته گذشته با ٠,١ درصد افزایش به ٩٠ درصد از ظرفیت آنها رسید که بیشترین ظرفیت مصرفی در این مدت از سال ٢٠٠٥ میلادی تاکنون به شمار می آید.
 
بنابر این گزارش،ذخیره بنزین آمریکا هفته گذشته 2 میلیون بشکه افزایش یافت.
 
تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که ذخیره بنزین آمریکا تنها ٢٠٠ هزار بشکه افزایش یابد.
 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا تصریح کرد که افزایش ذخیره بنزین آمریکا به ٢٤٢,٦ میلیون بشکه رسید که بالاترین سطح از سال ١٩٩٠ تاکنون به شمار می آید.
 
به گفته این نهاد،ذخیره فرآورده های نفتی آمریکا شامل گازوئیل و نفت گرمایشی، ٣,٣ میلیون بشکه کاهش یافت. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که ذخیره فرآورده های نفتی این کشور با کاهش ٨١٧ هزار بشکه ای روبرو شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: