واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۶۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
مهدی آیتی نماینده مجلس ششم

برخورد با اقدامات خودسرانه

دادستان به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند در مقابل اعمال و كردار خلاف افراد بي‌اخلاق و قانون شكن وارد عمل شود و نگذارد عده‌ای اندک به حقوق مردم آسيب برسانند . . .

تدبیر24 : در قانون، دادستان مدعي‌العموم است و چقدر اين اصطلاح زيبا و خردمندانه انتخاب شده است. در 35 سال انقلاب بارها و بارها عده‌ای با اقدامات غيرقانوني خود مجامع و محافل را به هم زده و به ضرب و شتم اشخاص و تخريب اموال عمومي و اموال مردم مبادرت نموده‌اند كه در تمام اين موارد اولين مرجعي كه باید وارد عمل شود قوه قضائيه و دادستان به عنوان مدعي‌العموم است. اگر در طول سال‌هاي گذشته مكرر در مكرر عده‌ای غيرقانوني و بدون شناسنامه به خود جرات داده‌اند تا به حريم خصوصي و عمومي مردم تجاوز کنند به دليل ضعف در رسیدگی به موقع بوده است.

در چنين حوادث و وقايعی هرگاه از دستگاه‌های ذیربط سوال مي‌كنيم كه چرا شما به موقع اقدام نمی کنید؟ آنها در جواب مي‌گويند ما ضابط قانون هستيم و به خودي‌خود حق اقدامي را نداريم مگر به حكم قاضي و دستور دادستان. در كشورهاي مترقي و پيشرفته، از استقلال و قدرت قوه‌قضائيه به نفع امنيت، آسايش، حقوق مردم و منافع ملي بهره و استفاده مي‌شود و به دليل همين موضوع است كه دموكراسي در جامعه پديده‌ای رايج‌تر مي‌شود و به تبع آن رضايت و امنيت عمومي در جامعه تحقق بیشتری مي‌يابد. دادستان چه واژه زيبايي است؛ يك واژه فارسي و به كسي اطلاق مي‌شود كه داد و عدل و حق مردم را مي‌ستاند و همين لفظ چه بار مسئوليتي بر دوش او مي‌نهد.

بنابراین ضرورت دارد نسبت به اعمال و رفتار ناروا و زشت و خودسرانه در جامعه جدی‌تر از گذشته اقدام کند. دادستان به عنوان مدعي‌العموم مي‌تواند در مقابل اعمال و كردار خلاف افراد بي‌اخلاق و قانون شكن وارد عمل شود و نگذارد عده‌ای اندک به حقوق مردم آسيب برسانند. پسندیده نیست كه براي مردم ما رفتارهاي غيرقانوني، رفتارهاي عادي تلقي ‌شود، حتي اگر اين موضوع در نسبت با شخص رئيس جمهور باشد!

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ساحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
باید پدر این آدما رو در بیارید
نظر شما: