واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸

خطر نفت ۴۰ دلاری دفع شد

یک مقام مسئول در وزارت نفت با تاکید بر اینکه خطر نفت بشکه ای ۴۰ دلار دفع شده است، اعلام کرد: کاهش قیمت نفت موجب شد شرکت‌های بزرگ ۶۷ میلیون بشکه نفت برای یکسال در ۳۳ کشتی نفتکش ذخیره کنند.
تدبیر24: عزت اله مصلحی درباره جهش چند روز اخیر قیمت جهاین طلای سیاه، گفت: با توجه به افزایش قیمت نفت در طول چند هفته گذشته احتمال بازگشت قیمت‌ها به بشکه ای ۴۰ دلار را ضعیف است.
 
رئیس اداره بررسی قیمت و قیمت گذاری نفت وزارت نفت با اعلام اینکه رسیدن نفت برنت دریای شمال به قیمت بیش از ۶۰ دلار بالاترین قیمت در سالجاری میلادی تاکنون بوده است، تصریح کرد: از آنجا که بحران سیاسی خاصی وجود ندارد نمی توان رسیدن نرخ طلای سیاه به روزهای اوج را انتظار داشت.
 
این مقام مسئول با اشاره به کاهش تعداد دکل های حفاری استخراج نفت از شن های نفتی و ذخایر نامتعارف در آمریکا، اظهار داشت: تعداد دکل های حفایر نشان می دهد که کاهش قیمت نفت بر هزینه های تولید تاثیر گذار بوده است.
 
مصلحی همچنین افزایش تقاضای ۷۰۰ هزار بشکه ای چین و حد نصاب روزانه ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه ای تقاضای این کشور خبر داد و افزود: علاوه بر این افزایش تقاضای دومین اقتصاد پرشتاب جهان یعنی هند از دیگر عوامل افزایش قیمت جهانی نفت به شمار می رود.
 
رئیس اداره بررسی قیمت و قیمت گذاری نفت وزارت نفت با بیان اینکه بهبود رشد اقتصادی برخی کشورها از جمله آمریکا و افزایش ظرفیت بهره گیری از واحدهای پالایشی جنوب کشورهای شرق آسیا نیز از عوامل اثرگذار بر قیمت های نفت خام است، تبیین کرد: با این وجود پیش بینی می شود روند افزایشی قیمت نفت ادامه یابد، اما از آنجا که پایین بودن قیمت های پیشین موجب شد شرکت های بزرگ نفتی حدود ۶۷ میلیون بشکه نفت خام برای یکسال در ۳۳ فروند شناور ذخیره کنند، این میزان ذخیره سازی می تواند به محض افزایش بیش از حد قیمت مانع تداوم آن شود.
 
این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه ذخایر خشکی جهان در بالاترین سطح خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: در آمریکا ۴۰۰ میلیون بشکه ذخیره سازی تجاری شده که این میزان غیر از ذخایر استراتژیک آن کشور است، ضمن آن که برآوردها در سنگاپور نشان می دهد ذخایر خشکی کشورهای جنوب شرق آسیا به بالاترین سطح در ۳ سال و نیم گذشته تاکنون رسیده است.
برچسب ها: تدبیر24 نفت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: