واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۰

اردبیل، در آستانه بحران کم‌آبی

انسداد چاه‌های غیرمجاز یکی از اولویت‌های جدی مسئولان استانی است که امیدواریم با اقدام به موقع و همراهی دستگاه‌های قضایی زمینه انجام این کار به‌نحو مطلوب و بهینه فراهم شود.
تدبیر24:  استاندار اردبیل گفت: صرفه‌جویی و جلوگیری از تخلفات برداشت غیرمجاز می‌تواند به تعادل بخشی منابع آبی دشت اردبیل کمک کند.
 
جلسه‌ی شورای حفاظت منابع آب استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد.
 
در این جلسه «مجید خدابخش» با اشاره به اینکه با پرورش ماهی می‌توان به‌صورت بهینه از منابع آب کشاورزی استفاده کرد، گفت: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی یکی از روش‌های استفاده‌ی بهینه از منابع آبی است که ضمن اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانوار موجب غنی‌سازی آب کشاورزی و افزایش محصولات زراعی و باغی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که استان اردبیل در آستانه‌ی بحران کم‌آبی قرار گرفته است، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید با مدیریت صحیح و مناسب منابع آب از این بحران جلوگیری کنند تا بتوانیم میزان ذخایر آب را در استان افزایش دهیم.
 
استاندر اردبیل با اشاره به حفظ منابع آبی و کنترل میزان برداشت آب از چاه‌ها، نصب کنتورهای هوشمند را بر روی چاه‌ها ضروری دانست و از دستگاه‌های متولی خواست برای جلوگیری از هر گونه تخلفات و حفظ منابع آب گام‌های موثرتری بردارند.
 
خدابخش تصریح کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز یکی از اولویت‌های جدی مسئولان استانی است که امیدواریم با اقدام به موقع و همراهی دستگاه‌های قضایی زمینه انجام این کار به‌نحو مطلوب و بهینه فراهم شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد جلوی تمامی بهره برداری های غیرمجاز در این زمینه گرفته شده و امکان بهره برداری قانونی و بهینه در این حوزه فراهم شود..
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : تغییر الگوی کشت راهکار اساسی برای اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی است، چون توسعه در بخش کشاورزی در گرو تغییر الگوی کشت است.
 
استاندار اردبیل با یادآوری اینکه صرفه‌جویی و جلوگیری از تخلفات برداشت غیراصولی و غیرمجاز می‌تواند به تعادل بخشی منابع آبی دشت اردبیل کمک کند، همکاری همه جانبه دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای مدیریت مصرف آب را خواستار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: