واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

پرداخت وام ازداوج ناگهان ریزش کرد

بررسی عملکرد صندوق مهر امام رضا(ع) در سال‌های 1389 تا 1391 نشان می‌دهد اولا سهم مانده وام ازدواج همواره کمتر از چهار درصد بوده است و دوم اینکه روند آن نیز نزولی بوده و از 3.9 درصد در سال 89 به حدود 1.5 در پایان سال 91 رسیده است.
تدبیر24:  این درحالی است که صندوق مهر امام رضا(ع) در سال‌های مورد بررسی به ترتیب 20.5، 18.1 و 29.8 میلیارد تومان سود خالص داشته است که می تواند بیانگر انجام فعالیت‌های سرمایه گذاری سودآور توسط این صندوق به جای وام قرض‌الحسنه ازدواج باشد.
 
12 درصد نسبت سپرده به منابع مالی
 
میانگین سهم سرمایه در منابع مالی صندوق طی سال‌های 89 تا 91 حدود 95 درصد بوده که بیشترین منابع مالی صندوق مزبور را تشکیل می‌دهد. از طرفی سهم سپرده های شعب صندوق مهر امام رضا (ع) در سال 91 نسبت به منابع مالی این صندوق حدود 12 درصد است که بیانگر اتکای بیشتر صندوق به سرمایه در مقایسه با سپرده‌ها بوده است.
 
تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه 76 درصد از کل منابع
 
تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه به طور متوسط سالانه 76 درصد از کل دارایی های صندوق را طی دوره مورد بررسی به خود اختصاص داده است.
 
نکته جالب توجه اینکه اولا سهم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در کل تسهیلات و وام قرض‌الحسنه طی دوره مورد بررسی همواره کمتر از چهار درصد بوده و ثانیا روند آن نیز نزولی است به طوری که سهم آن از حدود 4 درصد در سال 89 به 1.5 درصد در سال 91 رسیده است.
 
86 درصد از تسهیلات مربوط به اشتغالزایی است
 
عمده تسهیلات پرداختی توسط صندوق مهر امام رضا(ع) مربوط به تسهیلات اشتغالزایی بوده که همواره بیش از 86 درصد از تسهیلات را طی دوره مورد بررسی به خود اختصاص داده است. به عبارتی، از سه وظیفه حمایت مسکن، ازدواج و اشتغالزایی صرفا اشتغالزایی مورد حمایت واقعی صندوق بوده است.
 
69 درصد تسهیلات به کارکنان صندوق پرداخت شد!
 
تسهیلات اعطایی به کارکنان خود صندوق نسبت به وام های قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده در همین صندوق از 7.5 درصد در سل 89 به حدود 69 درصد در پایان سال 91 افزایش یافته است. این در حالی است که تعداد پرسنل صندوق نیز طی دوره مزبور تقلیل یافته است.
منبع: تابناک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: