واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷

هشدار وزیر بهداشت به داروخانه‌ها

به گزارش تدبیر24 به نقل از اکونیوز:وزیر بهداشت با اشاره به تخلفات جدید داروخانه‌ها در عدم توزیع داروی ایرانی و فروش اجباری داروهای خارجی به بیماران هشدار داد.
دکتر محمد حسن طریقت منفرد" در حاشیه افتتاح نخستین مجتمع پایلوت مواد غذایی در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای کشور درباره برخی تخلفات داروخانه‌ها اظهار داشت: اخیرا گزارش‌هایی به ما واصل شده است مبنی بر اینکه برخی داروخانه‌ها به طور خلاف از توزیع داروی ایرانی به بیماران خودداری می‌کنند و به اجبار به آنها داروهای خارجی تحمیل می‌کنند.
در حالی که داروهای مشابه ایرانی وجود دارد و تقاضا دارم داروخانه‌ها با وضعیت اقتصادی کنونی مردم با اضافی بر دوش آنان سوار نکنند. البته سیستم نظارتی وزارت بهداشت نیز باید بهتر اقدام کند و از مردم نیز می‌خواهیم هر کس که هزینه نسخه‌های دارویی‌اش بیشتر ازعرف معمولی بود این موارد را به شماره سامانه 1490 گزارش دهد. زیرا به هر حال در کشور بیش از 10 هزار داروخانه وجود دارد ونظارت بر تمام این داروخانه‌ها کار آسانی نیست.
وی درباره تولید نان سالم در کشور افزود: ما می‌توانیم به راحتی در زمینه تولید غله سالم به خودکفایی برسیم و نانی را تولید کنیم که یک غذای کامل و سالم برای ایرانیان باشد. البته مقداری از این روند عقب هستیم و وزارت بهداشت به عنوان وزارتخانه محوری سعی دارد در تولید مواد غذایی سالم از جمله نان اقدامات لازم را انجام دهد.
دکتر طریقت منفرد ادامه داد: بر این اساس اساسنامه‌ای با همکاری وزارت بهداشت، وزارت کشاورزی، وزارت صنعت و معدن و سازمان استاندارد منعقد خواهد شد تا بتوانیم در زمینه آموزش به صنعت در حوزه تولید غذاهای سودمند که باعث کیفیت بهداشت تغذیه ایرانیان می‌شود اقدام کنیم.
وزیر بهداشت در تشریح آخرین وضعیت داروی کشور نیز گفت: در حال حاضر کمبودهای دارویی به سمت حداقلی پیش می‌رود و هم اینک کمتر از 30 قلم دارو دچار کمبود هستیم که با همت بانک مرکزی و گمرک با افزایش تخصیص ارز و تامین خط اعتبار ریالی سعی داریم تا مواد اولیه دارویی مورد نیاز یک سال کشور را فراهم کنیم.
طریقت منفرد در توضیح مشکلات مسائل بیمه‌ای کشور نیز افزود: بیمه تامین کننده منابع است و وزارت بهداشت فراهم کننده خدمت؛ در حالی که در هیچ جای دنیا این مقوله به این صورت نیست و باید بیمه‌ها جایگاه واقعی خود را پیدا کنند تا براساس خریدهای راهبردی بتوانند امانت مردم را صیانت کنند.
وزیر بهداشت در تشریح چگونگی پرداخت مابه‌التفاوت هزینه‌های دارویی بیماران بیان داشت: به هر حال تهیه لیست این بیماران ،تامین اعتبار آن و پرداخت این هزینه‌ها به شماره حساب بیماران روند پیچیده‌ای را داشت که یکی پس از دیگری برطرف شد و سعی ما بر آن بود که تا اول مرداد مابه‌التفاوت این هزینه‌های دارویی بیماران را بپرازیم. البته شاید در این پروسه یک هفته تا 10 روز تاخیرهایی به وجود آید. ولی بیشترین درخواست ما بر این بود تا یارانه دارویی نیز از طریق بیمه‌ها مانند سیستم گذشته که باعث تاخیر می‌شد صورت نپذیرد.
طریقت منفرد ادامه داد: خوشبختانه لیست بیمارانی که باید هزینه مابه‌التفاوت دارویی‌ آنها پرداخت شود تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار گرفته است و آنان این پرداخت‌ها را انجام می‌دهند. البته با توجه به اینکه لیست بیماران تامین اجتماعی و خدمات درمانی را تهیه کرده‌ایم ولی یک تعداد بیمار باشد اسامی‌شان در این لیست‌ها نباشد می‌توانند موارد خود را به سامانه 1490 گزارش دهند.
وزیر بهداشت درباره بیماری چشمی که در تهران شایعه شده است نیز گفت: این بیماری‌های چشمی یا خطرناک نیستند و فقط برای افراد مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کند ولی نگران کننده نیست.
وی درباره اینکه برخی بیمارستانهای خصوصی اگر بیمار پول بیمارستان را واریز نکند به آنان اجازه ترخیص نمی‌دهند گفت: به هر حال بیمارستانها دو مشکل مطالبه پولی از بیمه‌ها و عدم تخصیص اعتبار را دارند ولی به هیچ عنوان این مسئله منوط به آن نمی‌‌شود که بیمارستانهای خصوصی اجازه ترخیص بیمار را ندهند و این تخلف است.
وزیر بهداشت درباره اینکه عنوان شده است غربی‌ها برخی تحریم‌های واردات تجهیزات پزشکی را لغو کرده‌اند، بیان داشت: غربی‌ها در این موارد زیاد حرف می‌زنند ولی برداشتن این تحریم‌های تجهیزات پزشکی نیز نمی‌تواند تمام مشکلات حوزه سلامت را برطرف کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: