واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

نامه سناتورها برای امنیت ملی آمریکا مضر است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نامه ۴۷ سناتور آمریکا به مقامات ایران را برای امنیت ملی آمریکا «مضر» خواند.

  تدبیر24: «جنیفر ساکی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره نامه 47 سناتور آمریکایی گفت این نامه برای امنیت ملی آمریکا مضر است.

47 سناتور جمهوری‌‌خواه کنگره آمریکا  روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که هرگونه توافق اتمی آمریکا با ایران که به تصویب کنگره آمریکا نرسد، تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

انتشار این نامه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پس از انتشار این نامه، آن را ادامه رویکرد حزبی جمهوری‌خواهان برای تخریب مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 توصیف کرد.

«ساکی» در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره الزام‌آور بودن توافقنامه بین ایران و گروه 1+5 گفت که در صورتی که با ایران به توافق برسیم درباره اجرای آن صحبت خواهیم کرد.

وی به رغم این، در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که توافق ایران و گروه ۱+۵ معاهده (treaty) نیست و یک توافقنامه بین‌المللی است.

بر اساس قوانین آمریکا معاهده‌های بین‌المللی بایستی به تصویب کنگره آمریکا برسند در صورتی که توافقنامه‌ها توسط رئیس‌جمهور تنظیم می‌شوند و نیازی به تأیید ان در مجلس سنا نیست.

ساکی در پاسخ به سوال دیگری درباره استفاده هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا از ایمیل شخصی برای انجام کارهای دولتی گفت وی قصد دارد ایمیل‌هایش را بعد از بررسی روی وب‌سایت قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: