واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

استانبول دوباره شلوغ شد

پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و شلیک مقادیر زیادی گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگانی کرد که در سالروز کشته شدن یک جوان معترض در پارک گزی امروز به خیابان‌های استانبول آمده بودند.
   تدبیر24:  نیروهای امنیتی ترکیه امروز (چهارشنبه) با گاز اشک‌آور و آب‌ پرفشار معترضانی را که در برخی از خیابان‌های استانبول تجمع کرده بودند، متفرق کرد.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در ابتدا این تظاهرات قرار بود یک راهپیمایی مسالمت‌آمیز باشد اما برخی از تظاهرکنندگان اقدام به تخریب اموال عمومی کردند و پلیس برای متفرق کردن آنها وارد عمل شد.

پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و شلیک مقادیر زیادی گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگانی کرد که در سالروز کشته شدن یک جوان معترض در پارک گزی امروز به خیابان‌های استانبول آمده بودند. انتظار می‌رود با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز، شدت تظاهرات و برخورد خشونت‌بار پلیس با معترضان افزایش یابد.

تجمع امروز به مناسبت مرگ برکین الوان 14 ساله بود که در 16 ژوئن 2013 گلوله گاز اشک‌آور در استانبول به سرش برخورد کرد و به کما رفت؛ این اتفاق در جریان اعتراضات ضد دولتی در ترکیه رخ داد. این نوجوان پس از دو ماه بیهوشی و در حالی که 15 ساله شده بود، سرانجام در 11 مارس 2014 درگذشت. مرگ وی اعتراضات سراسری در ترکیه را تحریک کرد و این در حالی بود که افسر پلیسی که به سمت وی شلیک کرده بود، همچنان آزاد بود.
منبع: آفتاب
برچسب ها: تدبیر24 استانبول
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: