واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۸۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

امپراتوری نوین ایران در حال شکل گیری است

روزنامه لوریان دو ژور در شماره امروز خود با عنوان ایران، یک امپراتوری؟ به بررسی نفوذ ایران در خاورمیانه پرداخت .
  تدبیر24:  این روزنامه نوشت: تهران به فعالی غیر قابل اجتناب در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین مبدل شده است و رابطه تنگاتنگی با حماس دارد. امروز به نظر می رسد که این کشور برنده واقعی ایجاد موازنه قدرت در منطقه بوده است. 

به نظر می رسدکه ایران در حاشیه مذاکرات هسته ای با گروه پنج به اضافه یک از بحران حاکم در منطقه برای گسترش نفوذ خود در دنیای عرب بهره برداری کرده است. این کشور گرچه از ابزارهای مانند ابزارهای نظامی ائتلاف بین المللی و امکانات مالی برخوردای نیست، اما به هر ترتیب می تواند روی یک استراتژی منسجم برای پیشبرد مهره هایش در مناطق متشنج در منطقه حساب کند. ایران بر خلاف رقیبش (عربستان) که با اتکا بر مذهب، روی ائتلاف کشورهای منطقه برنامه ریزی کرده است، استراتژی خود را مستقیما با مناطق مختلف هماهنگ می کند. این کشور برای پیشبرد این استراتژی همزمان با تجهیز متحدانش یک سیاست نرم را در دستور کار خود قرار داده است.

برنارد اورکارد کارشناس مسایل ایران و مدیر تحقیقات «مرکز ملی تحقیقات استرات‍ژیک» در سال دو هزار و نُه ایران را کشوری ضعیف و یک شیر زخمی که جز قبول شکست گزینه دیگری پیش رو ندارد توصیف کرده بود، اما امروز این وضع کاملا تغییر کرده ، تاجایی که پیشروی های ایران در بسیاری از رهبران کشورهای غربی احساس در محاصره بودن از سوی این کشور ایجاد کرده است. آیا همانطور که علی یونسی یکی از مشاوران سیاسی حسن روحانی گفت، ایران در حال ایجاد یک امپراتوری نوین در خاورمیانه است.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
lمحمد
|
Finland
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
امپراتوری ایران به علت بی تدبیری حاکمان در طول تاریخ این سرزمین کهن و دارای تمدن و همچنین بعد از حمله اعراب بادیه نشین همچون داعش امروزی باعث از هم جداشدگی بیشتر قسمتهای این امپراتور شده است. فرمایشات جناب آقای یونسی یک واقعیت است و هیچ تناقضی در آن دیده نمیشود.
نظر شما: