واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
مقام پارلمانی ایتالیا در دیدار با وزیر ارشاد:

ایران نقش کلیدی در منطقه دارد

پیرفردیناندو کازینی رییس کمیسیون خارجی مجلس سنای ایتالیا در دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران یک بازیگر بزرگ در منطقه است و باید در تصمیم گیری های دشواری که بشریت در حال مقابله با آن است، مشارکت داده شود.
  تدبیر24:   کازینی در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران که در راس هیاتی به رم سفر کرده است، 

با بیان اینکه ایران یک بازیگر مهم در منطقه است، گفت: ایران نقش مهمی در مقابله با داعش و دولت های تروریستی ایفا می کند و تعهد این کشور بزرگ در مبارزه علیه تروریسم و برای برقراری صلح مهم است. 

وی تاکید کرد: ما در صحنه خاورمیانه نیاز به کمک قوی و همکاری تنگاتنگ ایران در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و مقابله با داعش داریم . 

وی افزود: ما در حال تلاش برای نزدیک کردن جامعه بین المللی به ایران هستیم و امیدواریم مذاکرات ژنو با نتیجه مثبت به پایان برسد، زیرا نیاز به تعهد فعال تر ایران در کنار جامعه بین المللی، علیه تروریسم و دولت های تروریست است. ما می دانیم در ژنو بازی بزرگی انجام می شود و این بازی باید بطور اجتناب ناپذیر با نتیجه ای مثبت پایان یابد. 

وی همچنین با اشاره به امضای تفاهم نامه فرهنگی میان وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا افزود: من عقیده دارم که روابط میان ایتالیا و ایران می تواند گسترش یابد. ما در حال کار برای ترویج و گسترش همکاری در زمینه مبادلات فرهنگی با ایران هستیم زیرا نیاز به روابط تنگاتنگ با ایران است و ما بطور جدی سعی بر تحقق آن داریم. 

علی جنتی در سفر سه روزه خود به ایتالیا روز جمعه در نشستی با داریو فرانچسکینی همتای ایتالیایی اش در محل وزارت فرهنگ این کشور، برنامه اجرایی و تفاهم نامه فرهنگی سه ساله میان ایران و ایتالیا را امضا کرد. 

جنتی همچنین در این سفر با خانم استفانیا جانینی وزیر آموزش عالی و دانشگاه ها، کاردینال جانفرانکو راوازی وزیر فرهنگ واتیکان، خانم لائورا بولدرینی رییس مجلس نمایندگان و پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا دیدار کرد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران همچنین در مراسم افتتاحیه هفته فیلم جمهوری اسلامی ایران با همراهی مدیر کل امور سینمایی وزارت فرهنگ ایتالیا شرکت کرد. 

جنتی عصر امروز (شنبه) قبل از ترک رم به مقصد تهران، در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگ و هنر ایران شرکت خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: