واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

چالشهای بزرگ نتانیاهو در انتخابات

موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درمورد اینکه درصورت انتخاب مجدد مانع از تشکیل یک کشور فلسطینی خواهد شد، وی را در آستانه انتخابات با چالش های بزرگ داخلی و بین المللی روبرو کرده است .
تدبیر24:  نتانیاهو که شش سال حکومت کرده و ازمدتها پیش به عنوان یکی ازشخصیت مطرح سیاسی مطرح بوده است طی هفته های اخیر شاهد کاهش محبوبیت خود آن هم در زمانی بود که برای پیروزی در انتخابات به آرای مردم نیاز دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس ازبیت المقدس، نظر سنجی های انجام شده نشان داد که حزب لیکود وی ازحزب اتحادیه صهیونیستی اسحاق هرتزوگ عقب افتاده است. هرتزوگ برخلاف نتانیاهو قول داده تلاش های صلح با فلسطینیان را احیا کرده ومناسبات با امریکا را ترمیم کند و از شکاف طبقاتی بین اقشار دارا و ندار بکاهد.

انتخابات سه شنبه که یک همه پرسی در مورد نتانیاهو تلقی می شود به مبارزه بین نامزدها پایان خواهد داد.

هرچند که اظهارات دوشنبه نتانیاهو درمورد کشور فلسطینی ظاهرا یک لفاظی انتخاباتی بود ولی بیش از پیش وی را با جامعه بین المللی در انداخت . حتی اگر وی برای سومین دوره نخست وزیر شود، روابط تیره اش با امریکا ودیگر متحدان کلیدی تیره تر خواهد شد.

این رهبر تندرو چنین وانمود می کند که تنها رهبر سیاسی است که قادر به رویارویی با چالش های متعدد امنیتی است در حالیکه مخالفانش هزینه بالای زندگی را در کانون توجه خود قرار داده ونتانیاهو را رهبری خوانده که تماس خود را با عوام مردم گسسته است .

امریکا نیز که پیش ازاین از دخالت نتانیاهو در سیاست خارجه دولت اوباما بویژه در مورد مذاکره با ایران خشمگین بود اکنون از موضع وی در مورد فلسطین خشمگین تر شده است .

دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور برای مناقشه فلسطینیان یکی از اولویت های سیاست خارجه دولت اوباما بود.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه امریکا روزدوشنبه درمورد انتخابات سرزمین های اشغالی گفت : امریکا با هر جناحی که در انجا پیروز شود همکاری خواهد کرد .

حنان عشراوی یک مقام فلسطینی نیز اظهارات نتانیاهو را خطرناک خواند وهشدار داد که منطقه ممکن است در خشونت فرو رود. 
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: