واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

اختلاف فرانسه و آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران

قرار بود وزیران امورخارجه فرانسه - بریتانیا و آلمان خود را به محل گفت و گو در لوزان سوییس برسانند تا در پیشرفت مذاکرات و امضای توافق نامه نهایی شرکت کنند
  تدبیر24: قرار بود وزیران امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان خود را به محل گفتگوها در لوزان سوئیس برسانند تا در پیشرفت مذاکرات و امضای توافق نامه نهایی شرکت کنند، اما اختلاف در مواضع فرانسه و آمریکا درباره روش همکاری با ایران مانع از حضور کشورهای اروپایی در مذاکرات شد.
 
واشنگتن در واکنش به درخواست فرانسه تاکید کرده پاریس باید برنامه هسته ای کنونی تهران را مد نظر قرار دهد و نه بازگشت به گذشته را.
 
از سوی دیگر مقامات ایرانی نیز از خواسته های فرانسه ابراز ناخرسندی کرده و این کشور را به برهم زدن توافقات متهم کرده اند .

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در سال گذشته یک روز پیش از امضای توافق مرحله ای با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور ژنو را ترک کرد.  جان کری پس از آن مجبور شد به پاریس سفر کند تا وزیر امور خارجه فرانسه را برای بازگشت به ژنو قانع کند.

این در حالی است که هیئت ایرانی بدون دست یابی به نتیجه مورد نظر لوزان را به سمت تهران ترک کرده است  .

همچون مذاکرات ژنو- این بار در لوزان نیز اختلاف میان دو کشور فرانسه و آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران در روزهای آخر مذاکرات شدت گرفت .

اخبار درز شده از مذاکرات از سوی منابع دو کشور اختلاف مواضع میان پاریس و واشنگتن درباره برنامه هسته ای را بر ملا کرده است.

دور تازه مذاکرات میان ایران و کشورهای 1+5 قرار است روز چهارشنبه و پنجشنبه آینده در یک شهر اروپایی که احتمالا لوزان یا ژنو باشد، پیگیری شود.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: