واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷

انتقاد رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان از معاون اول رييس‌جمهور

 رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان در مجلس شوراي اسلامي ‌در واکنش به اظهارات معاون اول رئيس‌جمهور در کردستان در حمايت از مفسدان اقتصادي گفت: معاون اول رئيس‌جمهور در اظهاراتي شبيه احزاب منحله کومله و دموکرات مردم را دعوت به شورش مي‌کند.

محمد بياتيان در گفت‌وگو با مهر در واکنش به اظهارات معاون اول رئيس‌جمهور در حمايت از يک مفسد اقتصادي و دعوت مردم و مسئولان استان براي اعتراض جهت آزادي اين فرد متخلف گفت: اظهارات ايشان که مردم را به شورش و نافرماني در مقابل قانون دعوت مي‌کنند بايد توسط قوه قضائيه پيگيري شود زيرا ايشان از جايگاهشان براي آزادي يک مجرم سوء‌استفاده مي‌کنند. نماينده بيجار با بيان اينکه بااين حرف‌ها به نظر مي‌رسد اين مفسد اقتصادي تامين‌کننده منافع آقاي رحيمي ‌و اعوان و انصارش در استان کردستان است اظهار داشت: اظهارات رحيمي شبيه موضع‌گيري‌هاي احزاب منحله کومله و دموکرات است تا فردي که در جايگاه معاون اولي رئيس‌جمهور قرار دارد. وي با بيان اينکه رحيمي‌نگران نان خودش است نه مردم تصريح کرد: مردم کردستان عاقل تر از اين هستند که براساس اظهارات ناپخته رحيمي‌از يک مفسد اقتصادي حمايت کنند.

بياتيان با بيان اينکه رحيمي‌در اين مدت اظهارات محير العقول زيادي داشته است و عملا هيچ ثباتي در اتخاذ مواضع سياسي‌اش وجود نداشته است، ادامه داد: رحيمي‌در سال 84 در هتل شادي سنندج در جمع ستاد آقاي‌هاشمي‌رفسنجاني گفت، احمدي‌نژاد در استانداري همکار من بود ولي يک بخشداري هم براي ايشان زياد است، همين فرد در سال 86 احمدي‌نژاد را آنقدر بالا مي‌برد و اعلام مي‌کند اگر قرار بود در آخر الزمان پيامبري مبعوث شود آن احمدي‌نژاد بود.

وي با اشاره به حمايت رحيمي‌از يکي از بزرگترين مفسدان اقتصادي در کردستان تصريح کرد: بزرگترين پول‌شويي تاريخ در کردستان توسط اين فرد صورت گرفته، دولت 400 ميليارد تومان وام کم بهره در اختيار فردي که سابقه اقتصادي مشخصي دارد قرار داده است و اين پول وارد بازار سکه و دلار شده است وبازار را متلاطم کرده است. عضو کميسيون صنايع ادامه داد: نهاد‌هاي امنيتي سپاه و وزارت اطلاعات نيز که متوجه تخلفات اين فرد شدند اقدام به دستگيري وي کردند، مگر هميشه بايد با آفتابه دزد‌ها مقابله کرد بايد يک بار هم با عوامل اصلي و کله‌گنده‌ها برخورد کرد، احمدي‌نژاد 8 سال شعار مبارزه با مفاسد اقتصادي را داد و دائما وعده اعلام ليست مفسدان دانه درشت را مي‌داد ولي تا امروز هيچ کاري نکرد تا جايي که امروز معاون اولش به صراحت از يک مفسد اقتصادي حمايت مي‌کند. وي با بيان اينکه دوران سياسي آقاي رحيمي‌به پايان رسيده گفت: اظهارات اخير رحيمي‌از سر ناچاري و خداحافظي دردمندانه با فضاي سياسي کشور است. رئيس مجمع نمايندگان استان کردستان افزود: در مدت 8 سال گذشته کارهاي زيادي انجام شده اما فرصت‌سوزي‌هاي زيادي نيز صورت گرفته است، حتي کوچکترين مديران استان نيز بايد با نظر رحيمي‌انتخاب مي‌شدند و رحيمي‌در کردستان ديکتاتوري مي‌کرد و نخبگان را به نفع پخمگان سر مي‌بريد، 8 سال عقب‌ماندگي استان کردستان به پاي رحيمي‌نوشته مي‌شود.

محمد رضا رحيمي در مراسم افتتاح مركز جراحي قلب شهيد بروجردي در سنندج با تکرار ادعاهاي گذشته مبني بر اينکه نمي‌گذارند در استان کار کنيم در اظهاراتي كم سابقه با انتقاد از بازداشت و زنداني كردن مديرعامل شركت «خ» كه سال گذشته در جريان مسائل ارزي به وجود آمده در كشور، بازداشت شده بود، بيان كرد: من در طول عمرم از نوشيدني‌هاي اين شركت نخورده‌ام و حتي براي يك بار مديرعامل اين كارخانه را نيز نديده‌ام ولي در بازجويي از وي پرسيده‌اند تو بايد اعلام كني كه با رحيمي چه ارتباطي داري.

وي ادامه داد: دو دستگاه و سازمان در كشور اختلاف دارند و اين فرد قرباني اين اختلاف شده و وي را زنداني كرده‌اند اين در حالي است كه ما در كشور قوه‌قضائيه داريم و اگر اين فرد تخلفي كرده بايد دستگاه قضا با وي برخورد كند نه اينكه از سوي يك‌نهاد ديگر بازداشت شود و كسي هم در اين خصوص پاسخگو نباشد.

معاون اول رئيس‌جمهور در اظهاراتي ضدامنيتي ادامه داد: اين براي كردستان خيلي بد است و همه بايد به اين موضوع اعتراض كنند و من انتظار دارم كه نماينده ولي فقيه در كردستان و نمايندگان مردم در اين استان به اين موضوع اعتراض كرده تا زمينه براي آزادي وي فراهم شود. وي اظهار داشت: جرم مديرعامل اين شركت و اين سرمايه‌گذار كردستاني اين است كه اين فرد آمده و در كردستان سرمايه‌گذاري كرده است، اگر وي سرمايه‌گذاري‌اش را در كشور خارجي انجام مي‌داد كسي با وي كاري نداشت ولي وقتي كه در كردستان سرمايه‌گذاري كرده است همه به وي گير مي دهند و امروز هم بازداشت شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: