واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸

دستگیری عامل راه‌اندازی 5 سایت فیشینگ

فردي كه با راه‌اندازي پنج سايت جعلي و فيشينگ از حساب‌هاي برخي از مردم در سراسر كشور برداشت ‌كرده بود، از سوي كارآگاهان و متخصصان پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.
تدبیر24:پايگاه اطلاع رساني پليس، رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت اينترنتي از شهرونداني كه مدتي قبل از طريق اينترنت خريد داشته اند، موضوع در دستور كارآگاهان اين پليس قرار گرفت.


سرهنگ ستار خسروي گفت: با بررسي‌هاي تخصصي در فضاي سايبر، سايت‌هاي مورد نظر شناسايي و مشخص شد آنها جعلي يا به اصطلاح فني سايت‌هاي فيشينگ هستند.

وي در تشريح سايت‌هاي فيشينگ اظهار داشت: سايت‌هاي فيشينگ سايت‌هايي هستند كه فرد كلاهبردار طراحي كرده و در آن اقدام به تبليغ و فروش اجناس مختلف مي‌كند.

وي افزود: در اينگونه سايت‌ها صفحه درگاه بانكي شبيه صفحه اصلي درگاه است و هنگامي كه كاربر اطلاعات حساب بانكي خود را در آن وارد مي‌كند اين اطلاعات كه شامل شماره كارت، رمز عبور و رمز CVV۲ است براي مجرم ارسال مي‌شود.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: با انجام اقدامات فني توسط كارشناسان پليس فتاي اصفهان، گرداننده اين سايت‌ها شناسايي و تيم مقابله با جرائم به مخفيگاه متهم در خارج از استان اصفهان اعزام شدند و متهم را دستگير كردند.

وي افزود: پس از بازجويي‌ از متهم و بررسي سيستم‌هاي حامل داده وي مشخص شد اين اقدامات انجام و از حساب هاي تعدادي از افراد در سراسر كشور برداشت شده است.

رييس پليس فتاي اصفهان با بيان اينكه متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل شد، به شهروندان توصيه كرد: هنگام خريد اينترنتي بسيار هوشيار باشند.

وي گفت: تنها راه تشخيص سايت فيشينگ از اصلي اين است كه درگاه اصلي بانك از پروتكل SSL كه پروتكلي امن براي ارسال اطلاعات است استفاده مي‌ كند كه در نوار آدرس اول آن  آن HTTPS هست در صورتي كه صفحه جعلي درگاه بانك همان HTTP خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: