واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
با اشاره به تصویب طرح جدید کمیته روابط خارجی سنا

در توافق احتمالی هر تعهدی بر عهده دولت‌هاست

تدبیر24:
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که حساسیت به حوادث ناگوار جده مربوط به همه مسلمانان است، گفت: دولت عربستان با حساسیت و فوریت این مساله ناگوار را پیگیری کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت  به نقل از ایرنا، مرضیه افخم روز چهارشنبه درنشست خبری افزود:دولت عربستان به این مساله رسیدگی کند و عاملان این موضوع ناگوار را بر اساس قوانین خود مجازات کند. این خواسته ماست که به صراحت اعلام کردیم. پیگیری های سیاسی از طریق سفارت ایران انجام شده است و به مقامات مسئول سعودی هم اعلام کردیم.
افخم ادامه داد: سفرهای عمره هم تعلیق شد. افکار عمومی ما و مسلمانان و همه کسانی که به این سفر می روند نسبت به تعرض به دو نوجوان حساس است و محدود به زوار ایرانی نیست.
وی اضافه کرد: روز گذشته هم در خبرها بیانیه ای را دیدم که از طرف وزارت کشور سعودی منتشر شده بود مبنی بر این که موضوع را پیگیری و متناسب با قوانین سعودی برای عاملان آن اشد مجازات در نظر گرفته می شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: دولت عربستان با حساسیت و فوریت پیگیری و برای متخلفان، مجازات لازم را اعمال کند .
 
دولت ها مسئول اجرای تعهدات بین المللی هستند
افخم همچنین درباره مصوبه کمیته روابط خارجی سنا درخصوص نظارت بر توافق هسته ای اظهار داشت: ما در حال مذاکره با دولت ها هستیم و از نظر ما طرف ما دولت ها هستند و بر اساس قوانین بین الملل دولت ها مجری تعهدات هستند و هر گونه توافق احتمالی که تعهدی ایجاد کند دولت ها مسئول اجرای آن هستند.
وی ادامه داد: این مصوبه در چارچوب داخلی آمریکا است و ما با دولت آمریکا طرف هستیم البته از ابعاد حقوقی و نفی آن از نظر کارشناسی در حال بررسی است و مد نظر ما قرار می گیرد.
 
خبرنگار اسراییلی با گذرنامه آمریکایی
افخم همچنین درباره حضور خبرنگار اسراییلی در ایران اظهار داشت: وی خبرنگار نبوده بلکه توریسم بوده و طبق مقررات در قالب گروه توریستی با گذرنامه آمریکایی وارد کشور شده و در داخل کشور هم کار خبری انجام نداده است؛ سوء استفاده از انتشار گزارش ها بحث دیگری است.
 
بازگشایی سفارت ایران و انگلیس در جریان است
سخنگوی وزرات امور خارجه در باره بازگشایی سفارت انگلیس گفت: گفت و گو در حال انجام است و کاردارها در حال تردد هستند و ارتباطاتی بین نمایندگی برای صدور روادید و تسهیلات وجود دارد.
به گفته افخم مذاکرات در جریان است تا امکان بازگشایی سفارتخانه فراهم شود.
به گفته وی کارها طبق روال پیش می رود تا مسائل روشن شود و کار انجام شود و نیازمند مذاکرات کارشناسی برای بررسی زمینه ها و رفع موانع است.
 
موضع افخم درباره خبر انتصابش به عنوان سفیر
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خبر انتصاب خود در یکی از سفارتخانه ها گفت: دوستان توجه کنند که باید منابع مسئول این اخبار را متشر کنند؛ هر مورد انتصاب در وزرات امور خارجه صرفا در مرحله خاص و پس از طی مراحل لازم انجام می شود و درباره خبر پراکنی ها اظهار نظر نمی کنیم؛ توجه کنید که منابع موثق باشند و منتشر کننده غیر مسئول نباشد.
 
فکت شیت ایرانی و مکان مذاکره آتی
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مذاکرات آتی کارشناسان هسته ای برای نوشتن متن توافق جامع اظهار داشت: محل مذاکرات هنوز نهایی نشده است و یکی دو روز قبل از برگزاری نشست اعلام می شود.
افخم درباره انتشار فکت شیت ایرانی هم گفت: انتشار فکت شیت با صلاحدید مسئولان عالی انجام خواهد شد، محتوای فکت شیت اظهار نظرهایی است که مسوولان تیم مذاکره کننده داشته اند.
 
احتمال برگزاری مذاکرات هسته ای در حاشیه کنفرانس NPT
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری کنفرانس بازنگری ان.پی.تی افزود: با توجه به این که وزیر امور خارجه در این کنفرانس حضور دارد، احتمال این که در حاشیه آن مذاکرات هسته ای پیگیری شود، وجود دارد.
 
وزیر امور خارجه استرالیا جمعه به تهران سفر می کند
ایرانیان مقیم در آن کشور و سفر پناهجویان به آن کشور از جمله مباحثی است که در این دیدار پیگیری می شود همکاری ایارن استرالیا به روند جاری همکاری ها کمک کند، گفت و گو ها از شنبه شروع می شود.
 
مسیر همکاری با آژانس، شفاف سازی و دسترسی های مجاز است
افخم همچنین در خصوص حضور بازرسان سازمان بین المللی انرژی اتمی در تهران این سفر را در راستای تفاهم آبان ماه سال 92 عنوان کرد و اظهارداشت: همکاری های ایران و آژانس در مسیر خوبی قرار دارد و سفر بازرسان هم در جدول کاریِ مورد توافق بوده است.
به گفته وی در این سفر، موضوع سایت مریوان و همچنین مقاله ای در خصوص نوترون ها بررسی می شود و مسیر در همکاری با آژانس، شفاف سازی و دسترسی های مجاز است.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: از 18 موضوع مدنظر، خیلی از مسایل حل شده و آژانس به تدریج به این نتیجه رسیده است که هیچ انحرافی در فعالیت های صلح آمیز ایران وجود ندارد و امیدواریم باقی مسایل هم در ادامه حل شود.
 نادیده گرفته شدن حمله به مردم یمن و تخریب زیر ساخت ها در قطعنامه شورای امنیت
افخم با اشاره به قطعنامه شورای امنیت درباره یمن اظهارداشت: ما انتظار داشتیم قطعنامه در خصوص حملات به مردم یمن و تخریب زیرساخت های این کشور هم می پرداخت که متاسفانه نادیده گرفته شد و به نظر ما باید به مسایل واقع بینانه نگریست چرا که راه حل نظامی گره گشا نیست و تنها راه، گفت و گو است و شرایط باید برای فعالیت احزاب فراهم شود.
وی ادامه داد: طرح ایران در خصوص بحران یمن 4 ماده ای است که شامل توقف حملات، ارسال کمک های بشردوستانه، گفت و گوی بین احزاب سیاسی یمنی و تشکیل دولت وحدت ملی است.
 
همکاری های ایران و روسیه جامع و رو به جلو است
وی همچنین در مورد دستور رییس جمهور روسیه برای لغو ممنوعیت سامانه های موشکی اس 300 به ایران اظهارداشت: روابط ایران و روسیه روابط جامعی است و ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی است و گفت و گوها در همه سطوح در جریان بوده است و روند رو به جلویی داریم.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: روابط دفاعی به طور جزیی متاثر از تحریم ها شده است که بخشی از آن ها هم مربوط به تحویل سامانه موشکی اس 300 بود.
افخم یادآور شد: در پی پیگیری ها و پافشاری های ایران بر تحویل این سامانه قرار شد به ایران تحویل داده شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز وزیر دفاع به روسیه سفر می کند و در اجلاس امنیت بین المللی مسکو سخنرانی خواهد کرد. گفت و گوهایی هم درباره ابعاد زمانی تحویل این سامانه خواهد داشت. فکر می کنیم همکاری ها رو به جلو است اما جزییات تحویل سامانه ها را از مسوولین دفاعی ذیربط پیگیری کنید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: