واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
همایون اسعدیان اعلام کرد

ابراز نگرانی کانون کارگردانان نسبت به وضعیت اکران

سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران درباره‌ی نامشخص بودن آیین‌نامه‌ی اکران سال 94 ابراز نگرانی کرد.
 تدبیر24: همایون اسعدیان با اشاره به اولین جلسه کانون کارگردانان در سال جدید با بیان این مطلب به خبرنگار سینمایی ایسنا توضیح داد:مهم‌ترین مساله‌ای که در این جلسه مطرح شد، وضعیت اکران و نامشخص بودن آیین‌نامه شورای صنفی نمایش در سال جدید بود.

او با اشاره به حضور ابوالحسن داودی به عنوان رئیس شورا و نماینده کانون کارگردانان در شورای صنفی نمایش در جلسه‌ی شامگاه گذشته 25 فروردین ماه ادامه داد: آقای داودی هم درباره‌ی وضعیت اکران گزارشی به ما ارایه دادند و ما نیز به ایشان اطلاع دادیم با توجه به اینکه، آیین‌نامه سال 94 هنوز آماده نشده درباره وضعیت اکران در سال جدید نگرانی‌هایی وجود دارد و اعلام کردیم که اگر این آشفتگی در اکران، این گونه پیش برود، زنجیروار کل اکران سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد خصوصا با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان امسال، اکران دوم نوروزی و تابستان را در وضعیت ویژه‌ای قرار خواهد داد.

اسعدیان یادآور شد: پیش از عید نوروز جلساتی درباره‌ی آیین‌نامه اکران برگزار شد که به نتیجه نرسید و به دلیل اینکه امکان قطعی شدن اکران فیلم‌های نوروزی فراهم شود و در عین حال به سرعت آیین‌نامه تدوین نشود، با وضعیت آیین‌نامه قبلی، فیلم‌های نوروزی قرارداد بستند.

سخنگوی کانون کارگردانان با اشاره به وضعیت اکران سینماها در این روزها ادامه داد: وقتی فیلمی مثل «روباه» از کف فروش افتاده و سخنگوی شورای صنفی هم اعلام کرده است که سینما «فرهنگ» از سرگروهی خارج شده است چون آیین‌نامه سال جدید نوشته نشده است، هیچ فیلمی نمی‌تواند به جای «روباه» اکران شود چون نه سرگروهی وجود دارد و نه فیلمی قرارداد رسمی دارد.

کارگردان «بوسیدن روی ماه» در عین حال خاطرنشان کرد: می‌گویند، سینما فرهنگ از سرگروهی آزاد شده، از سوی دیگر گویا در شورای صنفی نمایش به نتیجه قطعی نرسیدند.

همایون اسعدیان در پایان از درخواست اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان برای مشخص شدن هر چه سریع‌تر آیین‌نامه سال جدید خبر داد و گفت: آیین‌نامه را متولیان در وزارت ارشاد پیگیر هستند و جلسات مختلفی پیش از سال گذاشته برگزار شد و یک تناقض‌هایی وجود داشت که جلسات به نتیجه نرسید اما امیدواریم هر چه زودتر دیدگاه‌های مختلف با هم به نتیجه برسند و آیین‌نامه مشخص شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: