واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

دختر‌ 16 ساله برای‌ دریافت نوبل/عکس

این روزها بحث اعطای جایزه صلح نوبل داغ است. هر سال گذشته دادن این جایزه به اتحادیه اروپا جنجال زیادی را به دنبال داشت و این بار به احتمال زیادی دختری مدرسه‌ای می‌تواند این جایزه را به دست آورد؛ دختر ۱۶ ساله‌ای که حالا همه جهان او را می‌شناسند و ممکن است کم سن و سال‌ترین دریافت‌کننده این جایزه شود.
تدبیر24: این روزها بحث اعطای جایزه صلح نوبل داغ است.  هر  سال گذشته دادن این جایزه به اتحادیه اروپا جنجال زیادی را به دنبال داشت و این بار به احتمال زیادی دختری مدرسه‌ای می‌تواند این جایزه را به دست آورد؛ دختر ۱۶ ساله‌ای که حالا همه جهان او را می‌شناسند و ممکن است کم سن و سال‌ترین دریافت‌کننده این جایزه شود.

در حالی که قرار است به زودی برندگان نوبل معرفی شود نام دختری ۱۶ ساله به عنوان مهمترین بخت برای دریافت نوبل مطرح  است. ملاله یوسف زی که سال گذشته از سوی شبه نظامیان طالبان هدف شلیک گلوله از ناحیه سر قرار گرفت و به صورت معجزه‌آسایی نجات پیدا کرد بخت زیادی برای گرفتن این جایزه دارد. در صورتی که این دختر پاکستانی بتواند این جایزه را دریافت کند کم سن و سال‌ترین فردی در جهان می‌شود که نوبل صلح گرفته است. تاکنون توکل کرمان،فعال زن حقوق بشر یمن با ۳۲ سال سن جوان‌ترین دارنده جایزه صلح نوبل شناخته می‌شد.


 
حرف ملاله یوسف زی در تمام سالهای گذشته یک چیز بوده است: دختران بتوانند تحصیل کنند. افراط‌گرایان طالبان اما طاقت تحمل این خواسته را هم نداشتند و ملاله یوسف زی را ترور کردند. این دختر پیش از اصابت گلوله به سرش از سوی شبه نظامیان  شخصیت ناشناخته ای نبود. «جایزه بین المللی صلح کودکان» و «جایزه ملی جوانان» از جوایزی بودند که او به خاطر فعالیت‌هایش برای تحصیل دختران گرفته بود. ترور او اما باعث شد تا همه جهان او را بشناسند و مجله تایم پس از باراک اوباما به عنوان دومین شخصیت برگزیده سال ۲۰۱۲ او را معرفی کند.

مجله مهر
برچسب ها: تدبیر24 نوبل عکس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: