واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

مردم هنوز عادت ندارند فیلم‌های خارجی را در سینماها ببینند

علیرضا رضا داد دبیر سی وسومین جشنواره بین الملل فجر اعلام کرد بخش بین الملل جشنواره فجر ظرفیت بالندگی بیشتر دارد و می توان با برداشتن موانع، به دور از جنجال وهیاهو به زبان مستقل و مشترک سینمایی با کشورهای جهان رسید.
 تدبیر24امسال نخستین سالی است که بخش بین الملل جشنواره فجر به شکل مستقل در اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرده است. رضا داد، دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجرهمزمان با آغاز به کار بخش بین الملل جشنواره فجر به خبرنگار آفتاب گفت: «سینمای بخش بین الملل نیاز دارد به نهادی موثر ومستقل تبدیل شود؛ طبیعی است که در ابتدای حرکت ارتباط و تعامل ایران با سینمای جهان موانعی وجود دارد اما می توان با پرهیز از حواشی وهیاوهو زمینه تعامل سازنده و ارتباط با سینمای جهان را فراهم کرد.»

داد تصریح کرد: «فعالیت هایی مانند نشست سران مدیران سینمایی کشورهای منطقه و برگزاری کارگاه های سینمایی می تواند زمینه ارتقا ورشد بخش بین المللی جشنواره فجر را فراهم کند. قبلا  تصور می شد تعدد فیلم هایی که با دیدگاه ها و هنجارهای فرهنگی ما همسویی داشته باشد ،اندک است. اما در جدول جشنواره بین الملل امسال تعداد زیادی فیلم قابل قبول ارائه شده است که این امر نشان می دهد موانع و محدودیت ها نمی تواند مانع رشد و ارتقا بخش بین الملل شود.»

رضا داد اکران نشدن فیلم های خارجی در کشور را به کمتر دیده شدن بخش بین الملل مرتبط دانست وگفت : «عدم اکران های فیلم های خارجی در سطح وسیع در کشور باعث شده است که رشد سینمای بین المللی که مخاطبان کمتری داشته باشد زیرا مردم هنوز عادت ندارند فیلم های خارجی را در سینماها ببینند. بنابراین با افزایش ظرفیت اکران  به خصوص در پردیس های سینمایی  می توان امکان ارتباط موثر با سینمای جهان را فراهم کرد.»

رضا داد به حواشی پیرامون جشنواره بین المللی فجر نیز اشاره کرده وگفت: « جریانات فکری و فرهنگی گوناگونی در کشور ما وجود دارد. در شرایط مناسب در فضای نقد سازنده این تضارب آرا منجر به رشد فرهنگی می شود اما متاسفانه این جریان ها از نقد استاندارد فاصله گرفته و همسو با جریان های سیاسی و جناحی می شوند.»

رضا داد با بیان اینکه این رفتارها آثار منفی خود را نصیب سینما و هنرمندان می کنند، افزود: «اتفاقی که برای فیلم عصبانی نیستم درمیشیان رخ داد، حرکت خوبی نبود و باید از تکرار این اتفاقات جلوگیری کرد. اخیرا حواشی درباره فیلم خانه دختر نیز شنیده می شود. در این میان سازندگان این اثربارها درباره تفاسیری که درباره این فیلم بیان شده، توضیح داده و این تفاسیر را نادرست دانسته اند. بنابراین فیلم در شرایط عادی اکران خواهد شد.»

 رضا داد به نحوه برخورد مسئولان جشنواره با انتقادات پرداخت وگفت: «در جشنواره امسال ما مطابق قانون رفتار کرده وبرای سکوت وخوشایند کسی به حذف و سانسور اقدام نکردیم اما از شکل گیری فضای تحریک آمیز برای برخی جریانات جلوگیری کردیم.»
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: