واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۰۴۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

اگر مطهری زنده بود...؟

مطهری اگر امروز زنده بود بدون شک مورد هجوم و حمله مرتجعین مذهبی، خرافه گرایان، کهنه گرایان و دنیاگرایان دین فروش قرار می گرفت
 تدبیر24:مهدی آیتی - اگر معلم شهید علامه مرتضی مطهری امروز زنده بود، در کجا بود؟
1- به عنوان یکی از دانشمندان اسلامی در دانشگاه ها و مجامع علمی – فرهنگی
2- به عنوان یکی از مراجع بزرگ فقهی – فلسفی در حوزه های علمیه
3- به عنوان یکی از دولتمردان سیاسی در مصدر امور عالی نظام
4- به عنوان یک پژوهشگر و محقق مستقل به دور از دنیای سیاست در گوشه خانه و کتابخانه
5- و شاید ...
امروز 36 سال است که مطهری از بین ما انسانهای خاکی و زمینی به سوی آسمان پر کشیده و به لقاا... پیوسته است.
آنها که با مطهری ارتباط داشته و زندگی کرده اند بیشتر و آنها که او را از روی آثارش می شناسند به میزان کمتر از وجوه شخصیتی این بزرگمرد اطلاع دارند به هر حال امروز که او در میان ما نیست تا از شمع وجودش جمهوری اسلامی بهره مند شود لیکن کتابها و آثار و گفتار او همچنان روشنی بخش راه اسلام ناب محمدی(ص) است.
کسانی که با افکار و شخصیت مطهری کم و بیش آشنایی دارند می دانند که این معلم بزرگ چقدر برای آزادی و آزادگی تلاش و مجاهدت نمود و مبارزه کرد.
مطهری یک نواندیش دینی و احیاگر اسلام مترقی است که اگر امروز زنده بود بدون شک مورد هجوم و حمله مرتجعین مذهبی، خرافه گرایان، کهنه گرایان و دنیاگرایان دین فروش قرار می گرفت.
مطهری آن دانشمند آزاده و روشنفکری بود که در دفاع از سنگر فلسفه اسلامی با ترجمه و تفسیر کتاب روش رئالیسم معلم خود مرحوم علامه طباطبایی با دیدگاه ضدفلسفی حوزه های علمیه درگیر شد و آنان را به چالش کشاند.
مطهری آزادمردی است که وقتی از حسین(ع) و نهضت عاشورا سخن می گوید با فریاد بلند بر خرافه پرست ها و دین فروشان طرفدار یزید و معاویه می تازد و می خروشد و مردم زمانش را از جهل و ناآگاهی به نحوه ی عزاداری های خرافی و غیراسلامی بر حذر می دارد.
مطهری برای دفاع از آزادی انسان ها آنقدر حرف ها و سخن ها دارد که اگر امروز در بین ما بود می بایستی تاوان همه آن حرف ها را می پرداخت!
مطهری در جاهای مختلف از آثارش در دفاع از آزادی بیان، قلم و اندیشه آنقدر با صدای بلند فریاد زده و از کرامت انسانها بدون در نظر گرفتن دین، مذهب، رنگ، نژاد، قبیله و ... حرف زده که انسان گاه متعجب و شگفت زده می شود.
اگر مطهری امروز زنده بود برای آزادی هایی که خداوند به انسان هدیه کرده و گاه دستخوش جریان های سیاسی قدرت در جهان می گردد چه می کرد؟
مطهری می گوید هر انسانی در هر مقام و مذهب بر پایه فرمایش سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) که فرمود: "ان الحیات عقیده و جهاد" حق دارد اظهارنظر کند و در ابراز عقیده و اندیشه آزاد است.
استاد شهید و معلم بزرگ مطهری در بین انسانهای دانشمند چه حوزوی و چه دانشگاهی از آنچنان مقام و موقع والا و بالایی برخوردار است که هنوز پس از گذشت سالها از نشر آثارش کمتر دانشمند و پژوهشگری توانسته نقد جدی و علمی بر آثار وی بزند و این نشان از اقتدار علمی و تهذیب نفس این مرد بزرگ دارد.
بطور حتم و مسلم اگر مطهری امروز زنده بود برای کرامت انسانها، آزادی انسانها، تعالی انسانها و مبارزه با همه روشهای جاهلانه و نابخردانه بعضی دین فروشان فریاد می زد و جوش و خروش می نمود و همین غیرت دینی و رسالت روشنفکری باعث می شود که مطهری در جایگاه رفیع انسانی – اسلامی در قلوب مردم بویژه دانشمندان جهان اسلام جای بگیرد حتی اگر در زندگی شخصی مورد انزوای سیاسی واقع شود.
مطهری آن انسان وارسته و آزاده ای است که هرگز حاضر نبود ذره ای به حقوق مردم تجاوز شود و یا به قیمت اجحاف در حق مردم بر کرسی قدرت سیاسی بنشیند.
خلاصه آنکه اینها و دهها موضوع دیگر از مطهری اسطوره ای ساخت که همواره در تاریخ ایران و اسلام زنده و جاوید باقی خواهد ماند.
روحش شاد و یادش گرامی باد...
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
0
درود بیکران به روح شهید مطهری
درود فراوان به پسر شجاعش
درود بی انتها به مهندس آیتی عزیز. کاملا درست فرمودین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
0
احساس ميشه فرزندش ادامه دهنده راهش است.
نظر شما: