واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

کرج پایلوت کشاورزی ایران است

نماینده ولی‌فقیه درسازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: امنیت جامعه در گرو تامین غذای سالم است.
تدبیر24:  حجت‌الاسلام علی ارجمند، اظهار کرد: همه پیامبران از آدم تا خاتم(به جز یک پیامبر که زره‌بافی می‌کرد) به کشاورزی اهمیت زیادی داده و به این کار مشغول بودند.

وی افزود: در خصوص ارزش کشاورزی همین قدر باید گفت که در روایات اسلامی آمده در زمان قیامت اگر فردی بذر یا درختی در دست داشته باشند، باید اول آن را بکارد، بعد به سایر امورات خود بپردازد.

کشاورزی صدقه است

ارجمند خاطرنشان کرد: کشاورزی تمامش صدقه است و هر موجودی که از محصولات کشاورزی استفاده کند، ثواب آن به کشاورز می‌رسد.

وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب نیز به کشاورزی اهمیت زیادی می‌دادند و بنا بود بر اساس گفته‌های ایشان کشاورزی محور توسعه کشور قرار بگیرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

حجت الاسلام ارجمند یادآور شد: طی چند سال گذشته هزینه‌های زیادی برای بخش صنعت صرف شده، هزینه‌هایی که خروجی مناسبی نداشتند.

وی اظهار کرد: هرچند صنایع ایران در طول سالیان گذشته پیشرفت‌هایی داشته، ولی این پیشرفت‌ها اصلا قابل مقایسه با سایر کشورها نیست.

کرج پایلوت کشاورزی ایران است

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: اگر منابع مالی که طی دهه‌های گذشته در حوزه صنعت هزینه شد، به بخش کشاورزی تخصیص می‌یافت، امروز ایران در بخش کشاورزی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و علاوه براین که می‌تو‌انست تمامی نیازهای داخلی خود را تامین کند، به یکی از عمده‌ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در جهان نیز تبدیل شده بود.

این مسئول افزود: کرج پایلوت کشاورزی کشور است و 14 مرکز تحقیقاتی که برخی از آنها در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن دارند را در خود جای داده است.

برج‌های بلند جای زمین‌های کشاورزی را گرفته‌اند

وی ادامه داد:‌ امروز شاهد این هستیم که باغات و بهترین زمین‌های کشاورزی استان البرز در حال تبدیل به واحدهای چند طبقه و برج هستند و کشاورزی درحال کمرنگ شدن است.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز گفت: وضعیت کشاورزی استان به دلیل وضعیت نامناسب آب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به هیچ وجه مناسب نیست.

وی یادآور شد: امروز کشاورزی برای بسیاری سود اقتصادی ندارد، به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند زمین خود را به آپارتمان تبدیل کنند و سود‌ ده‌ها سال کشاورزی را یکساله به دست بیاورند‌.

شأن کشاورزی کمرنگ شده است

وی کمرنگ شدن شأن اجتماعی کشاورزی را یکی دیگر از علت‌های کم شدن فعالیت‌های کشاورزی دانست و گفت: وقتی که یک جوجه سه روزه بیمه می‌شود، اما کشاورزی که 70 سال از عمر خود را سرزمین سپری کرده، امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای را ندارد، چطور می‌توان انتظار داشت که کشاورزی رونق بگیرد؟

وی درادامه با گلایه از برخی سیاست‌های حاکم بر بخش کشاورزی گفت: در شرایط فعلی که با بحران آب مواجه هستیم، محصولاتی در کشور کشت می‌شوند که علاوه بر این که جزء تولیدات استراتژیک نیستند، کاشت‌شان صرفه اقتصادی نیز ندارد.

حجت‌الاسلام ارجمند افزود: هزینه‌ای که تامین آب این محصولات دارد، چندین برابر سودی است که پی از برداشت محصول نصیب کشاورز می‌شود.

وی اظهار کرد: از آنجایی که در البرز طرح آمایش سرزمین اجرایی نشده، امروز شاهد مشکلات زیادی در بخش کشاورزی هستیم.

استفاده از بذور پربازده درکشاورزی ضروری است

وی در ادامه با جدی شمردن مشکل کمبود آب در البرز گفت: برای حل این مشکل باید بذوری که آب کمتری مصرف می‌کنند، اما بازدهی بالایی دارند، جایگرین بذور قبلی شوند.

وی افزود: علاوه بر این باید ساخت تصفیه‌خانه‌های آب در مناطق مختلف استان به صورت جدی پیگیری شود تا بخش از آبی که در حال حاضر قابلیت استفاده ندارد، به چرخه مصرف کشاورزی باز گردد.

ارجمند گفت: علاوه بر این باید با ارائه تسهیلات بانکی، شرایط استفاده کشاورزان از سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم کرد تا شاهد هدررفت کمتر آب در بخش کشاورزی باشیم.

امنیت جامعه درگرو تامین غذای سالم است

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان افزود: باید بپذیریم که امنیت جامعه درگرو تامین غذای سالم از مرحله تولید تا قرار گرفتن در سفره‌های مردم است.

وی اضافه کرد: بسیاری از بیماری‌هایی که امروز گریبان مردم را گرفته و آنان را وادار به پرداخت هزینه‌های درمانی سنگین می‌کند، ناشی از تغذیه نامناسب و خوردن غذای ناسالم است.

وی تصریح کرد: امروز 25 درصد درآمد مردم صرف هزینه‌های درمان می‌شود، در صورتی که اگر شرایط مصرف غذای سالم به وجود بیاید، بسیاری از این بیماری‌ها خود به خود محو می‌شوند.

کشاورزان تولید محصولات ارگانیک ‌را فراموش نکنند

وی ادامه داد: درگذشته که غذای غالب مردم به شکلی ارگانیک تهیه می‌شد و مردم از لحاظ جسمی و روانی سالم‌تر زندگی می‌کردند؛ چراکه آنچه انسان به عنوان غذا مصرف می‌کند هم بر روحش تاثیرگذار است و هم جسمش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام ارجمند در پایان گفت: برای این که شاهد ابتلای کمتر مردم به انواع بیماری‌های باشیم، باید شرایط تامین غذای ارگانیک و سالم و محصولاتی که کمترین میزان کود و سموم شیمایی درآنها استفاده شده است را فراهم کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: