واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۵۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

کودکان نباید روی یک ورزش خاص تمرکز کنند

بررسی‌ها نشان داده است که تمرکز کودکان بر روی یک ورزش خاص از میزان موفقیت آنها می‌کاهد و احتمال آسیب‌دیدگی‌ را افزایش می‌دهد.
 تدبیر24:یکی از کارهایی که ورزشکاران حر‌فه‌ای برای موفقیت در تورنمنت های بین‌المللی انجام می‌دهند، شروع ورزش حر‌فه‌ای از سنین پایین است. این کار، فشار بیشتری به ورزشکار وارد می‌کند. با این حال والدین برای اینکه فرزندانشان مدال المپیک بیاورند آنها را تشویق می‌کنند تا از سنین پایین‌تر در یک رشته ورزشی، تخصص پیدا کنند. آیا این روش می‌تواند در موفقیت ورزشکاران موثر باشد؟

رییس انجمن پزشکی ورزشی آمریکا در نتیجه تحقیقات دانشگاه UCLA می‌گوید تعداد کمی از افرادی که از سنین نوجوانی تنها بر روی یک ورزش خاص تمرکز می‌کنند به سطح حر‌فه‌ای می رسند. به غیر از رشته د‌و‌و‌مید‌ا‌نی که اکثرا ورزشکاران از سنین نوجوانی شروع به کار می‌کنند و به سطح حر‌فه‌ای می‌رسند، دیگر ورزشکاران که از سنین نوجوانی شروع به کار می‌کنند کمتر به سطح حر‌فه‌ای می‌رسند. در واقع بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که انجام ورزش‌های مختلف در سنین نوجوانی و انجام ورزش حر‌فه‌ای در سنین بز‌ر‌گسالی به موفقیت بیشتر کمک می‌کند.

در مطالعات دانشگاه UCLA آمریکا 296 ورزشکار مورد بررسی قرار گرفتند که متوسط سن آنها 19 سال بود. 88 درصد شرکت‌کنندگان در دوران کودکی دو تا سه ورزش مختلف انجام می‌دادند و 70 درصد آنها تا بعد از 12 سالگی بر روی یک ورزش خاص تمرین حر‌فه‌ای نداشتند. بررسی‌ها روی ورزشکاران المپیکی نشان داده است که آنها به طور متوسط در دوران کودکی دو ورزش مختلف انجام می‌دهند.

به طور کلی شرکت در برنامه‌های ورزش، فوایدی از جمله افزایش اعتماد به نفس، نظم، مهارت‌های اجتماعی و سلامت را دارد. با این حال فشار آوردن بیش از حد به کودکان برای تمرکز بر روی یک ورزش خاص ضرر زیادی برای آنها دارد. این کار باعث انزوای اجتماعی، کم شدن اعتماد به نفس و آسیب‌دیدگی‌ کودکان می‌شود.

مدیر این تحقیقات می‌گوید فعالیت فیزیکی باعث افزایش سلامت و شادی در زندگی کودکان می‌شود. با این حال والدین، مربیان و کودکان باید مراقب میزان تمرکز خود بر روی یک ورزش خاص باشند و زیاده‌روی نکنند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: