واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷

روستای ابیانه نامزد ثبت جهانی

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه روستای ابیانه نامزدی ثبت جهانی شدن را در برنامه‌های آینده خود دارد، احیاء پایگاه میراث فرهنگی و تبدیل آن به پایگاه ملی، شرایط ثبت جهانی این روستا را فراهم می‌کند.
 تدبیر24فرهاد عزیزی در حاشیه بازدید از روستای تاریخی ابیانه نطنز افزود: سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی آثار تاریخی شاخص کشور نگاه ویژه به پایگاه‌های میراث فرهنگی از جمله پایگاه ابیانه دارد.
وی یادآور شد: با ملی شدن پایگاه میراث فرهنگی ابیانه افزون بر احیاء روند حرکتی روستا، اعتبارات و ردیف بودجه مناسب نیز پیش بینی خواهد شد.
مدیرکل امور پایگاه‌های میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: حفظ و حراست از میراث فرهنگی و آثار تاریخی، نیازمند برنامه‌ریزی و خرد جمعی مبتنی بر رعایت اصول فنی و کارشناسی است.
عزیزی تاکید کرد: حفاظت از میراث فرهنگی، آثار تاریخی و تمدنی مشارکت همه شهروندان را می‌طلبد.
روستای ابیانه در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز، در دامنه کوه کرکس قرار دارد و یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران است. این روستا که دارای مناظر طبیعی، آب و هوای خوش و موقعیت طبیعی مساعدی است به اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی متنوعش از روستاهای استثنایی کشور است. این روستا 30 مرداد 1354 با شماره ثبت 1089 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: