واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰

تب رشته‌ تجربی بالاست

معاون متوسطه‌ وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش 12 درصدی گرایش دانش‌آموزان متوسطه به رشته‌های کار و دانش خبر داد.
 تدبیر24علی زرافشان در نشست مدیران و معاونان آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح آموزش‌وپرورش استان ایلام انجام شده و پوشش صددرصدی تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه ایلام نسبت به میانگین کشوری چهار درصد بالاتر است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم پراکندگی جغرافیایی شرایط لازم برای دسترسی آموزشی در سطح استان فراهم شده است افزود: بودجه سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان بود که امسال این رقم به دو برابر افزایش یافته است.

زرافشان ادامه داد: دولت توجه جدی به آموزش‌وپرورش دارد اما باید بیشتر در حوزه مشارکت در حوزه آموزشی باشیم و از مشارکت دانش‌آموزان تا مشارکت دستگاه‌ها برای این مهم استفاده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های دیگر دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش استفاده شود، خاطرنشان کرد: 3500 امریه به دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی داده خواهد شد لذا با این اهرم می‌توان دانش‌آموزان را به رشته‌های کشاورزی و کار و دانش سوق داد و با تحقق این مهم تاکنون گرایش دانش‌آموزان به حوزه کار و دانش 12 رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه مدیران آموزش‌وپرورش باید در جذب منابع بیرون از این دستگاه توجه داشته باشند، تصریح کرد: در بحث متوازن، تب رشته تجربی بالا است اما دائمی نیست و باید توجه داشته باشیم در سالهای آینده با حجم زیاد فارغ‌التحصیلان رشته تجربی مواجه هستیم.

زرافشان ادامه داد: مهارت‌آموزی در ایجاد شغل و کارآفرینی بسیار تأثیرگذار است و باید دانش‌آموزان درست و دقیق به این سو هدایت شوند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: