واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۵۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

امسال سال حمایت از هنر تئاتر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و اردیبهشت تئاتر ایران گفت : اردیبهشت تئاتر ایران در سال 1394 سرفصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئاتر در نظر گرفته است.
 تدبیر24:  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز جهانی تئاتر و اردیبهشت تئاتر ایران گفت : اردیبهشت تئاتر ایران در سال 1394 سرفصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئاتر در نظر گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، در پیام علی جنتی که سه شنبه شب توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در مراسم اردیبهشت تئاتر ایران، در گرگان قرائت شد، آمده است: حمایت جدی از تئاتر، زمینه را برای افزایش تالارهای نمایش و شتاب دهی به ایجاد 'تئاتر شهر' در استان ها به عنوان تماشاخانه های دائمی که نگاهی جدی و خردمندانه به امر تولید تئاتر و اجراهای عمومی آن و استمرارش که ساماندهی کلی گروه های نمایشی و در نهایت قوام ارکان تئاتر کشور را به دنبال خواهد داشت، آماده می سازد.
در بخشی از این پیام آمده است: هنر فاخر و مقدس تئاتر که همواره به دنبال ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و ارتقای اندیشه های پاک و انسانی بوده، اکنون نیز به مدد و کوشش هنرمندان و خردمندانش محکم و استوار پا به عرصه های ملی و بین المللی خواهد گذاشت و با پشتوانه فکری بزرگانش، همراه با نشاط و نیروی سرشار جوانانش حضور خویش در صحنه ها را تثبیت خواهد کرد.
در ادامه این پیام ذکر شده: در زمانه ای که هیاهوی نژاد پرستی و فرقه گرایی بلندتر می شود تا خود را جایگزین کرسی یکرنگی و تعامل انسان ها بنماید، لزوم برافراشتن بیرق فرهنگ و هنر باید بیش از پیش خودنمایی کند و تئاتر که برجسته ترین نشان این بیرق است، اطمینان دارم بنا به وظیفه و دغدغه ذاتی اش، یعنی رشد و پیشرفت جوامع، تکامل و آگاهی بخشی انسان ها تاثیرات خود را خواهد گذاشت.
جنتی در بخش دیگری از این پیام نوشته : امروز که جریان کهنه اندیشی و کفرباوری، در شکل و شمایل دین، آن هم از نوع جعلی اش، قلب ها را لگدکوب می کند، تئاتر در سکوت نمی نشیند و با زبان خود که زبان فرهنگ و همدلی و هم زبانی است، انسان و جایگاه رفیع انسانی را، هنرمندانه ترسیم خواهد کرد و با عنصر عشق و تلاش، اندیشه ورزی و آگاهی دهی عرصه و صحنه را در تمام میدان ها به زیور فکر و فرهنگ و هنر می آراید و روح و روان ملت خویش را می نوازد و با هنر انسان سازش، بهار و اردیبهشتی دگرگونه می آفریند.
در انتهای این پیام آمده: امید داریم، سال پیش روی، سالی از موفقیت برای خانواده تئاتر باشد و شاهد رشد، تعالی و بالندگی این هنر و نیز نهادینه شدنش در جامعه اسلامی باشیم.
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: