واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۵۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
مولاوردی در همایش مدد کاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی:

زنان فعالان و کنش‌گران اصلی در عرصه مددرسانی هستند

برای دستیابی به توسعه پایدار، تغییر باورها و ذهن‌ها ضروری است که رویکرد نوین به مددکاری اجتماعی باید رویکرد سلامت‌نگر باشد، یعنی پیش از آنکه به بحران اجتماعی تبدیل شود، مددکار مشکل را رصد و در جهت رفع آن اقدام کند.
  تدبیر24 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: باید رویکرد نوین به مددکاری اجتماعی، سلامت‌نگر باشد، یعنی پیش از ایجاد بحران، مددکاران اجتماعی آسیب‌ها را رصد و از آن جلوگیری کنند.
شهیندخت مولاوردی روز چهارشنبه در همایش مددکاری اجتماعی و مسئولیت اجتماعی، ضمن تبریک روز ملی مددکاری اجتماعی، حضرت علی‌(ع) را بزرگترین مددکار اجتماعی تاریخ بشر دانست و اظهار داشت: انفاق و ایثار از مهم‌ترین مفاهیم آموزه‌های اسلامی و همچنین سرمایه و پشتوانه‌ای برای انجام مسئولیت اجتماعی است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شغل مددکاری اجتماعی براساس عشق و علاقه است، گفت: پس از جنگ جهانی دوم برای تسکین آلام بشری، خدمات اجتماعی و مددکاری در دستور کار جوامع مختلف قرار گرفت و به دلیل از دست رفتن سرپرست‌های خانوار، سازمان‌های خیریه و خدمات اجتماعی توسعه یافت.
مولاوردی با اشاره به جایگاه ویژه زنان در حوزه مددکاری اجتماعی، تصریح کرد: هرچند مددکاری اجتماعی یک مقوله فراجنسیتی است و مرزبندی‌های زنانه و مردانه در هم شکسته، اما بی‌شک جامعه زنان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان این مفهوم نقشی دوسویه را در مددکاری ایفا می‌کنند زیرا به همان اندازه که آنها بزرگترین مددکاران تاریخ بشری هستند، به همان نسبت نیز مددپذیر هستند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه زنان در حوزه‌های مختلف اجتماعی به عنوان فعالان و کنشگران اصلی نقش مددرسانی را ایفا می‌کنند، گفت: زنان به دلیل گسترش و رشد آسیب‌های اجتماعی و همچنین شرایط اقتصادی و فرهنگی جوامع آسیب‌پذیرتر هستند.
مولاوردی با اشاره به اینکه در همه جوامع زنان قربانیان آسیب‌های اجتماعی و انحرافات اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: بسیاری از زنان نیازمند حمایت سازمان‌های رسمی و غیررسمی هستند که می‌توانند به عنوان مخاطبان اصلی مددکاران اجتماعی مطرح شوند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به وضعیت آسیب‌های کودکان اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد گسترش روزافزون کودکان کار، کودکان در معرض انواع آسیب‌ها و خشونت‌های خانگی و کودکان در معرض اعتیاد هستیم که البته ریشه آن به تورم و گرانی، بیکاری‌های آشکار و نهان، حاشیه‌نشینی‌های تحمیلی و بسیاری از مشکلات دیگر باز می‌گردد که باید راهکاری را برای حل این معضلات اندیشید.
مولاوردی با اشاره به سابقه 60 ساله خدمات اجتماعی در کشورمان گفت: اکنون شاهد خدماتی برای رفاه، اصلاح، تربیت و ارتقاء کیفیت زندگی در جامعه هستیم، اما نگاه جدیدتر و مهم‌تر مددکاری اجتماعی با رویکردهای حقوق بشری است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امروزه مشارکت زنان در توسعه بخصوص در مقوله مددکاری اجتماعی با رویکرد مسئولیت اجتماعی پیوند بسیار نزدیکی دارد، اظهار داشت: مربیان افراد بالاترین تأثیر را در ایجاد روحیه و فرهنگ مسئولیت‌پذیری دارند.
مولاوردی افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار، تغییر باورها و ذهن‌ها ضروری است که رویکرد نوین به مددکاری اجتماعی باید رویکرد سلامت‌نگر باشد، یعنی پیش از آنکه به بحران اجتماعی تبدیل شود، مددکار مشکل را رصد و در جهت رفع آن اقدام کند.
در پایان این مراسم با حضور معاون رییس‌ جمهوری در امور زنان و خانواده از مددکاران اجتماعی نمونه و فعالان این حوزه با اهداء لوح تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: