واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

نباید با پول دیگران نماینده شد

واحد سیاسی دفتر تحکیم وحدت در نامه ای سرگشاده به محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: به نظر ما آن نماینده ای که می خواهد با پول این و آن وارد مجلس شود، همان بهتر که نماینده نشود.
 تدبیر24 در بخشی از این نامه با اشاره به اظهارات باهنر در نشست خبری روز کارگر و طرح این پرسش که نمایندگان محترم به ازای چه کاری پول دریافت می کنند؟ آمده است: اگر پاسخ این است که به ازای ارایه خدمتی پول دریافت می شود، سوال دیگری به ذهن می آید که مگر خدمت در کسوت نمایندگی وظیفه نیست که باید در قبال آن پول پرداخت گردد؟ 

این نامه می افزاید: حتی اگر پول دریافتی توسط نمایندگان عنوان هدیه نیز داشته باشد مذموم است و یادآور امری مبتذل و غیرشرعی به نام رشوه است که همواره منع شده است. 

این نامه ادامه می دهد: هر پولی حتی با عنوان هدیه، پاسخی دارد که این پاسخ در بهترین حالت منجر به این خواهد شد که نمایندگان ملت در اجاره شخص یا افرادی باشند و از وظایف ملی و وکالتی خود بازمانند. 

این نامه اضافه می کند: آن نماینده ای که می خواهد با پول این و آن وارد مجلس شود همان بهتر که نماینده نشود؛ چون این فرد نماینده ملت نخواهد بود بلکه نماینده فرد یا جریانی خاص خواهد بود که منافع آنها را دنبال می کند. 

در ادامه این نامه همچنین آمده است: ابنکه پول گیرنده گناهی ندارد و تنها کسی که پول می دهد گناهکار است درست نیست، زیرا کسی که پول می گیرد همان قدر باید مواظب باشد که یک فردی که پول می دهد مواظب است تا پول رد و بدل شده حلال باشد. 

تحکیم وحدت در نامه خود خطاب به باهنر، با اشاره به طرح موضوع «پول های کثیف»، بر اهمیت و ضرورت سلامت اداری در هر بخشی تاکید کرده و افزوده است: آنچه امروز آرزویش را داریم داشتن مجلسی است که پاسدار حقوق و ارزش های انسانی مردم عزیزمان باشد. 

این نامه ادامه می دهد: به نظر می آید برای اینکه هر پولی به عرصه رقابت های انتخاباتی وارد نشود، باید حوزه های انتخابیه کوچک تر و منطقه ای شود؛ به طوری که هر فردی بتواند تنها در یک منطقه کوچک کاندیدا شود و مناطق انتخابیه نیز همپوشانی نداشته باشند. 

در پایان نامه آمده است: اینگونه می توان ضمن کاهش هزینه تبلیغات و انتخابات، شناخت بیشتری از کاندیداها عاید مردم کرد و با انتخاب افرادی مستقل و دور از ارتباطات سیاسی، مجلسی در شان ملت ایران اسلامی ساخت. 
برچسب ها: تدبیر24 باهنر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: