واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۵۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

حقوق بشر آمریکازیر ذره‌بین سازمان ملل

سازمان ملل متحد فردا (دوشنبه) بررسی وضعیت حقوق بشری آمریکا را در دستور کار دارد و خشونت و نژادپرستی پلیس، جاسوسی گسترده و میراث "جنگ با ترور" ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهد داشت.
  تدبیر24 نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در شرایطی قرار است برگزار شود که مقام‌های آمریکایی تحقیقات مربوط به حقوق مدنی را علیه اداره پلیس بالتیمور در ایالت مریلند آغاز کرده‌اند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که «فردی گری»، جوان 25 ساله سیاهپوست ماه گذشته در زمانی که در بازداشت پلیس به سر می‌برد، جان باخت.

نشست روز دوشنبه موسوم به "بازنگری دوره‌ای جهانی" بر کشتارهای اخیر در آمریکا علیه مردان سیاهپوست غیر مسلح همچون فردی گری از سوی پلیس متمرکز خواهد بود. یکی از مهمترین پرونده‌ها، قتل «مایکل براون» 18ساله است که سال گذشته در فرگوسن ایالت میسوری به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد. این حمله موج گسترده‌ای از اعتراضات خشونت‌آمیز را در سراسر آمریکا به راه انداخت.

هیات آمریکا به ریاست «کیت‌ هارپر» نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل و «مری مک‌لئود» مشاور موقت حقوقی آمریکا احتمالا به یک سری سوالات درباره روش‌های اجرای قانون، خشونت پلیس و تاثیر بیش از حد سیاهپوستان و سایر اقلیت‌ها پاسخ خواهند داد.

«جمیل دکوار»، رئیس حقوق بشر در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) گفت: جهان سوالات سختی را از کشوری می‌پرسند که خود را سردمدار حقوق بشر در جهان می‌داند.

وی هشدار داد: اینکه هیات آمریکایی چگونه به سوالات مختلف پاسخ بدهد، در واقع آخرین فرصت برای دولت اوباما خواهد بود تا میراث حقوق بشری رئیس‌جمهور را شکل دهد. دیپلمات‌هایی از سراسر جهان احتمالا سوالاتی درباره اخراج گسترده مهاجران از آمریکا از جمله کودکان را مطرح خواهند کرد. شرایط زندان‌های آمریکا خصوصا استفاده از انفرادی طولانی مدت و ادامه اجرای حکم اعدام نیز جزو سوالاتی است که پرسیده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: