واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۵۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

جایزه از دست «شرلوک هلمز» پرید

برندگان جوایز بفتای تلویزیونی 2015 معرفی شدند.
 تدبیر24:  جوایز معتبر بفتا 2015 اسامی برگزیدگان نهایی این دوره خود را معرفی کرد.

با این‌که گمان می‌رفت «بندیکت کامبرباچ» بازیگر نقش اصلی سریال پرطرفدار «شرلوک» به عنوان بهترین بازیگر نقش اول برگزیده شود، او جایزه بفتای امسال را به «جیسون واتکینز» هنرپیشه سریال «آبروی ازدست‌رفته کریستفر جفریز» باخت. کامبرباچ که طی سال‌های اخیر با بازی در نقش «شرلوک هلمز» کارآگاه معروف به شهرت بین‌المللی رسیده، برای سومین‌بار نامزد دریافت «بفتا»ی بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود. «توبی جونز» و «جیمز نسبیت» از دیگر رقبای او بودند.

جایزه بهترین بازیگر زن نقش اصلی به «جورجینا کمپبل» تعلق گرفت. «شریدن اسمیت»، «سارا لانک‌شایر» و «کیلی هاوز» از رقبای «کمپبل» برای کسب این جایزه بودند.

«آبروی ازدست‌رفته کریستوفر جفریز» به عنوان بهترین مینی‌سریال انگلیسی شناخته شد. «کارگاه واقعی» هم جایزه بفتای بهترین سریال بین‌المللی را از آن خود کرد. سریال‌های بین‌المللی دیگری که در این بخش با هم به رقابت ‌پرداختند، «همسر خوب»، «خانه پوشالی» و «نارنجی، سیاه جدید است»‌ بودند.

«استفن ری» بازیگر «خانم محترم» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و «جما جونز» هنرپیشه سریال «شگفت‌انگیز» جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کرد.

«دره خوشبختی» به عنوان بهترین سریال درام بریتانیا شناخته شد و نمایشنامه رادیویی «شرلوک» جایزه «رادیو تایمز»‌ بفتا را به دست آورد.

به گزارش گاردین، «مت بری» و «جسیکا هینز» به عنوان بهترین بازیگران نقش‌های اصلی سریال‌های کمدی شناخته شدند. در مراسم بفتا 2015 جایزه ویژه هیأت داوران به «جف پوپ» ‌ تهیه‌کننده و فیلمنامه نویس سرشناس انگلیسی ‌ اعطا شد.

جوایز سالانه بفتا از 1947 راه‌اندازی شد، در سال 1958 با انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردانان تلویزیونی ادغام شد تا انجمن سینما و تلویزیون «برتانیا» را تشکیل دهد و سرانجام در سال 1976 به آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا تغییر نام پیدا کرد.
برچسب ها: تدبیر24 بفتا2015
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: