واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۵۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

پیش شرط‌ های شناخت فرهنگ جوانی

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: نکته‌ای که باید از طرف مسئولان جامعه درباره مسائل فرهنگی توجه شود حرکت در یک مسیر متعادل است.
 تدبیر24: عبدالحمید احمدی اظهارکرد: باید توجه داشت که در حوزه فرهنگ شناخت فرهنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: صحبت درباره فرهنگ جوانان و فرهنگ حاکم بر جامعه کافی نیست، بلکه در قدم اول باید فرهنگ شناسی کرد و به این نکته رسید که فرهنگ از چه عناصری تشکیل شده است تا بتوانیم در مورد فرهنگ جوانی و جوان صحبت کنیم و نظرات را مورد بررسی قرار دهیم.

احمدی با اشاره به اینکه بخش اصلی فرهنگ اعتقادات و باورهایی است که همه ما داریم، تصریح کرد: هرچه پایه‌ فرهنگ محکم‌تر و دارای قدرت بیشتر باشد می‌توان در حوزه فرهنگ موثرتر و قوی ترعمل کرد.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کشور ما سرشار از فرهیختگان و عالمان است و دارای فرهنگی غنی از معرفت و کمال، ادامه داد: باید به جوانان کشورمان فرصت لازم را بدهیم و با کمک کردن به آن‌ها زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌هایی که باعث پیشروی به سمت رشد و تعالی انسان می‌شود آماده کنیم تا جوانان افرادی مفید و مثمر ثمر برای جامعه باشند.

وی با بیان اینکه جوانان باید از فرصت‌هایی که به دست می‌آورند بهترین بهره را ببرند و این نکته را در نظر بگیرند که فرصت‌ها محدود و زودگذر هستند، گفت: جوانان باید در دوره تحصیل علاوه بر اینکه مسائل مرتبط با رشته تحصیلی خود را خوب و عمیق بیاموزند از دیگر بخش‌های زندگی نیز غافل نشوند.

احمدی تأکید کرد: جوانان امروز باید در انتخاب هدف برای خود آگاهانه عمل کنند و توجه داشته باشند که هدف‌های کوچک و سطح پایین هدف‌هایی نیستند که بتوانند انسان را به درجات بالا برسانند.

وی با اشاره به اینکه ورزش نمی‌تواند یک هدف کلی باشد، تصریح کرد: ورزش ابزاری است که اگر به صورت درست استفاده شود و فرهنگ صحیح استفاده از این ابزار را به کار ببریم می‌توانیم به هدف اصلی ورزش که تعالی، پیشرفت و کمال یک انسان است، برسیم.

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بسیاری از موضوعات هستند که یک جوان می‌تواند به آن‌ها توجه کند؛ اما نه به عنوان یک هدف بلکه به عنوان ابزاری برای رسیدن به هدف‌های بزرگ، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ و موفق انتخاب هدف‌های بزرگ بوده است و باید در نظر داشت که برای انتخاب هدف نباید به سمت مسائلی برویم که در دسترس ما هستند تا این انتخاب منجر به هدف گذاری نادرست شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان ورزشی بدانند و توجه داشته باشند که در ورزش هدف فقط قهرمانی نیست بلکه هدف رشد قابلیت‌های پنهان در بشر است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: